Τα τελευταία χρόνια τα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν έρθει αντιμέτωπα με τον τεράστιο ανταγωνισμό που προκύπτει από τη διείσδυση των γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στις γειτονιές. Οι δυνατοί του κλάδου επιχειρούν να αποσπάσουν μερίδιο από το σημαντικό τζίρο των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, κυρίως με καταστήματα ευκολίας.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, η πίτα της εγχώριας κατανάλωσης πέρσι συγκεντρώθηκε σε τρεις αλυσίδες (οι μετρήσεις περιλαμβάνουν και την Lidl). Ειδικότερα, οι τρεις πρώτοι λιανέμποροι σε τζίρο στην αγορά είχαν αθροιστικά μια συμμετοχή 65% στον συνολικό τζίρο, ποσοστό το οποίο είναι ενισχυμένο κατά 0,3%, σε σχέση με το 2020. Ένας σημαντικός παράγοντας που ενίσχυσε τη δυναμική τους ήταν, μεταξύ άλλων, η διάρθρωση του δικτύου τους καθώς διαθέτουν μεγάλα καταστήματα (hypermarket) τα οποία προτίμησαν οι καταναλωτές στο πλαίσιο της υγειονομικής κρίσης. Οι επόμενοι τρεις παίκτες στις θέσεις 4 έως 6 της κατάταξης πραγματοποιούν περίπου το 1/5 των συνολικών πωλήσεων του λιανεμπορίου και δεν κατάφεραν, σαν σύνολο, να ακολουθήσουν τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς.