Την τελευταία δεκαετία, τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη έχουν ενισχύσει τη θέση τους στα ράφια της μικρής λιανικής, αποτελώντας μια κατηγορία που μπορεί να ενισχύσει το τζίρο του καταστήματος 12 μήνες το χρόνο. Οι επαγγελματίες των μίνι μάρκετ ορθώς επενδύουν συστηματικά σε no sugar κωδικούς, αφού οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις απαιτούν πιο υγιεινές επιλογές, τόσο στις κατηγορίες των γλυκών snacks και των δημητριακών όσο και των αναψυκτικών.
Δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις των προϊόντων χωρίς ζάχαρη αυξάνονται χρόνο με το χρόνο, ενώ αναμένεται να φτάσουν σε αξιοσημείωτα επίπεδα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι πρόσφατη έκθεση της Future Market Insights (FMI) προβλέπει ότι η παγκόσμια αγορά των sugar free αναψυκτικών θα φτάσει τα 13,2 εκατομμύρια δολάρια έως το 2033, από μόλις 3,3 εκατομμύρια δολάρια το 2023. Οι λόγοι που συντελούν στην ανάπτυξη της κατηγορίας είναι προφανείς: οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν πραγματοποιήσει εδώ και χρόνια «στροφή» σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, οι οποίες δεν αφήνουν… χώρο για «ένοχα» συστατικά όπως η ζάχαρη. Σχετικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωσή της συνδέεται με σημαντικά προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η παχυσαρκία, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση ανάγκασε τη βιομηχανία να μειώσει την ποσότητά της σε τρόφιμα και ποτά, βρίσκοντας εναλλακτικές.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αναπτυχθεί μια τεράστια γκάμα no sugar κωδικών, η οποία είναι διαθέσιμη ανά πάσα ώρα και στιγμή στα σούπερ και μίνι μάρκετ ή στα περίπτερα. Έχει καταστεί σαφές ότι όσο η ενημέρωση σε θέματα υγείας ενισχύεται τόσο θα «γιγαντώνεται» η τάση για αναζήτηση τροφίμων χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Σε αυτό συμβάλλει και η ανάγκη των καταναλωτών -ιδιαίτερα μετά την πανδημία- για διατροφικές επιλογές με φυσικά συστατικά και λιγότερη επεξεργασία. Τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη συχνά θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της τάσης. Στην κατηγορία no sugar ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής θα βρει μια τεράστια γκάμα, αφού περιλαμβάνει αναψυκτικά πάσης φύσεως, τσάι, μπισκότα, μπάρες δημητριακών, σοκολάτες, παγωτά, γαλακτοκομικά προϊόντα κ.α.