Ετήσιο όφελος 300€ από προσφορές σε σούπερ μάρκετ
Τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα συνεχίζουν τον “πόλεμο” των προσφορών και εκπτώσεων των προϊόντων τους, γεγονός που έχει αποφέρει μία εξοικονόμηση άνω των 300 ευρώ το χρόνο σε κάθε Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με ανάλυση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας.
Σύμφωνα με το ΣΕΒ, τα εγχώρια σούπερ μάρκετ, έχουν στραφεί σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες προκειμένου να συγκρατήσουν μερίδια αγοράς, να μετριάσουν την υποχώρηση των πωλήσεων και να προσελκύσουν νέους πελάτες, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να δοκιμάσουν νέα προϊόντα. Με αποτέλεσμα, τη μείωση της μέσης τιμής στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, αλλά και τη “συγκράτηση” της επιβάρυνσης, σε άλλες που έχουν πληγεί από φορολογία.
Με βάση τα επιμέρους στοιχεία μάλιστα, σε κλάδους όπως το οργανωμένο λιανεμπόριο, η παροχή προσφορών και προωθητικών ενεργειών έχουν εδραιωθεί ως το βασικότερο στοιχείο του ανταγωνισμού, ενώ από την πλευρά των καταναλωτών διαπιστώνονται σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τουλάχιστον 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι πάντοτε αναζητούν τις προσφορές στις αγορές τους, σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές αγοράζει βάσει προσφορών και όχι μάρκας, ενώ υπάρχει αύξηση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες (από 42% το 2015 σε 51% το 2017) όσων δηλώνουν ότι περιμένουν κάποια προϊόντα να βγουν σε προσφορά για να τα αγοράσουν και δεν τα αγοράζουν σε κανονική τιμή, δηλαδή προγραμματίζουν τις αγορές τους βάσει προσφορών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό (63%) δηλώνει ότι οι προσφορές και εκπτώσεις αποτελούν τον κύριο λόγο επιλογής του καταστήματος που θα επισκεφθεί, ως καταναλωτής.