Σε ένα πλαίσιο πολύ μεγάλης αύξησης των τιμών, αρκετοί Βρετανοί βλέπουν τον προϋπολογισμό τους να δέχεται πίεση και εκατομμύρια οικογένειες με χαμηλό εισόδημα δεν έχουν πλέον τα μέσα για να τρέφονται ή να ζεσταίνονται αξιοπρεπώς.
Οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τροφίμων λόγω του διψήφιου πληθωρισμού, την ώρα που η χώρα φλερτάρει με την ύφεση, ανακοίνωσε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ONS) στη μηνιαία έκθεσή της. Ο όγκος αγορών τροφίμων από τα καταστήματα μειώθηκε κατά 0,5% τον Ιανουάριο, έπειτα από μείωση 0,7% που είχε παρατηρηθεί τον Δεκέμβριο, παρά τις γιορτές των Χριστουγέννων, σημείωσε η ONS. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της υπηρεσίας, «οι πελάτες αγοράζουν λιγότερα (τρόφιμα) εξαιτίας της κρίσης του κόστους ζωής και των τιμών των τροφίμων».
Στο σύνολό του ο όγκος των λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε ελαφρά κατά 0,5% τον Ιανουάριο, κυρίως χάρη στις προωθητικές ενέργειες μετά την περίοδο των Χριστουγέννων. Ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη μείωση κατά 1,2% που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο, μια εορταστική περίοδο που συνήθως είναι ευνοϊκή για τους εμπόρους. Συνολικά ο όγκος πωλήσεων παραμένει ξεκάθαρα μικρότερος σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, αποκάλυψε η ONS.