Αναπτύσσονται τα social media στη μικρή λιανική
Η νέα γενιά καταναλωτών έχει δημιουργήσει την ανάγκη της διαδικτυακής παρουσίας και στα μίνι μάρκετ, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις έχουν περάσει σε ανθρώπους που γνωρίζουν να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Ως εκ τούτου, βλέπουμε όλο και πιο συχνά καταστήματα της μικρής λιανικής με δική τους σελίδα στο Facebook και στο Instagram, μέσα από τα οποία προωθούν την επιχείρησή τους, τα προϊόντα της, αλλά και προσφορές και εκπτώσεις που μπορούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Κάποια από τα καταστήματα, μάλιστα, έχουν ήδη φτάσει και σε ακόμη πιο υψηλό επίπεδο, προσελκύοντας εκατοντάδες ακολούθους στις σελίδες τους και προχωρώντας ακόμη και σε επαγγελματικές φωτογραφήσεις των προϊόντων τους, στα ράφια και στα ψυγεία. Την ίδια ώρα, στοιχεία από έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι τα social media θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού όλο και πιο έντονα, με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέονται με το Internet. Το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα, έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% ζητά ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Οπότε, και οι αγορές τους γίνονται συχνά μέσα από εικόνες που βλέπουν ή πληροφορίες που διαβάζουν στο διαδίκτυο. Η ταχύτητα διάδοσης πληροφοριών και υιοθέτησης τάσεων γίνεται όλο και πιο γρήγορη, δημιουργώντας στις επιχειρήσεις την ανάγκη να ακολουθούν αυτούς τους ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία σε αυτά τα μέσα. Τα μίνι μάρκετ δεν αποτελούν εξαίρεση και για το λόγο αυτό, οι επαγγελματίες θα πρέπει να «επενδύσουν» σε σχετικές πλατφόρμες.
Οθόνες στα μίνι μάρκετ
Η ανάπτυξη των τεχνολογιών για τα μίνι μάρκετ συνδυάζεται με την εικόνα τους και την προώθηση των προϊόντων τους, μέσα και από λύσεις που αφορούν την κατηγορία των media, όπως αυτή που προσφέρει τα τελευταία χρόνια στους πελάτες της η γνωστή εταιρεία Intale, που εξειδικεύεται σε εφαρμογές διαχείρισης για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει μια νέα συνεργασία με πλήθος πελατών της, προσφέροντας το Intale Media ως μια λύση με διπλό όφελος για τους επαγγελματίες της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, το Intale Media αποτελεί ένα διαδραστικό σημείο διαφημιστικής προβολής για τα brands τη στιγμή της πώλησης, μέσω tablet τοποθετημένου προς την πλευρά του καταναλωτή.
Πώς λειτουργεί και τι προσφέρει
Η Intale παρέχει ένα tablet στα καταστήματα της μικρής λιανικής με τα οποία συνεργάζεται και αυτό συνδέεται ουσιαστικά με το Intale Point, την εφαρμογή διαχείρισης της εταιρείας. Μέσα από την οθόνη του tablet, λοιπόν, προβάλλονται διαφημίσεις προϊόντων του καταστήματος, ενώ παράλληλα με τη διαφήμιση γίνεται και η προβολή του καλαθιού. Πιο συγκεκριμένα, παράλληλα με τις διαφημίσεις, στη δεξιά πλευρά της οθόνης καταναλωτή εμφανίζεται το σύνολο του καλαθιού, προσφέροντας διαφάνεια στις συναλλαγές αλλά και κίνητρο στους πελάτες να παρακολουθούν διαφημίσεις. Το περιεχόμενο των διαφημίσεων μπορεί, όμως, όχι μόνο να εναλλάσσεται με γενικές προϊοντικές τοποθετήσεις, αλλά και να επηρεάζεται από το εκάστοτε περιεχόμενο του καλαθιού, προβάλλοντας πολύ συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως κάποια προωθητική ενέργεια προϊόντος που μπήκε στο καλάθι ή κάποιο συμπληρωματικό προϊόν. Ουσιαστικά, με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύονται τα προϊόντα και τα brands που έχει το κατάστημα της μικρής λιανικής στα ράφια του, αλλά αυξάνονται και οι πωλήσεις της τελευταίας στιγμής και οι παρορμητικές αγορές. Ταυτόχρονα δε, γίνεται και ένα τελευταίο cross selling, αφού υπενθυμίζονται στον πελάτη κωδικοί που συνδυάζονται με τις αγορές του και τους οποίους μπορεί να έχει ξεχάσει να αγοράσει.
Το όφελος για τα μίνι μάρκετ
Το Intale Media αναπτύσσεται διαρκώς τον τελευταίο καιρό και μέχρι σήμερα έχουν τοποθετηθεί πάνω από 200 οθόνες καταναλωτή, επιτυγχάνοντας μηνιαία δύο εκατομμύρια impressions. Τα μίνι μάρκετ έχουν μάλιστα διπλό όφελος από την εγκατάστασή του μπροστά από το ταμείο του καταστήματος, αφού από τη μία βοηθά τις πωλήσεις τους και από την άλλη η εταιρεία προσφέρει συχνά βελτιωμένους όρους για τη συνεργασία τους. Την ίδια στιγμή, δεν στοιχίζει τίποτα σε εκείνους και δεν επηρεάζει ουσιαστικά την καθημερινή δραστηριότητά τους.