Με βασικό κανάλι πώλησης τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα, τα ενεργειακά ποτά έχουν αρχίσει να μετατρέπονται σε… βασιλιά της κατηγορίας των μη αλκοολούχων ποτών. Η ανάπτυξή τους σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα, παραμένει μεγάλη, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να τα περιλαμβάνουν στην καθημερινή διατροφή τους. Με τη γυμναστική και την ευεξία να αποτελούν σταθερές πρακτικές για τη νέα γενιά, προϊόντα όπως τα ενεργειακά και τα ισοτονικά ποτά, εμφανίζονται ως συνοδευτικά και “εκτοξεύουν” τις πωλήσεις τους. Το γεγονός ευνοεί απόλυτα τη μικρή λιανική, αφού θεωρείται μακράν η νούμερο ένα επιλογή για την αγορά των συγκεκριμένων ροφημάτων κι έτσι έχει στα ψυγεία της ένα σημαντικό “όπλο” για τις πωλήσεις της, το οποίο προσφέρει κι ένα αρκετά ικανό περιθώριο κέρδους.
Τα ενεργειακά ποτά έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια ως ένα προϊόν με μεγάλη ανάπτυξη, ειδικά στο κανάλι του μίνι μάρκετ, αλλά οι πωλήσεις του συνεχίζουν να αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς κάθε χρόνο. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι και μέσα στο 2020, η άνοδος στην Ελλάδα “άγγιξε” το 20%, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία πωλήσεων, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική του κλάδου στους καταναλωτές. Η μικρή λιανική καταλαμβάνει δε, τη μεγάλη πλειοψηφία των αγορών στα εν λόγω προϊόντα, αφού η λογική του on-the-go ταιριάζει απόλυτα στα energy drinks. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι και οι ίδιες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο, έχουν εστιάσει στα μικρότερα σημεία πώλησης, αυξάνοντας και τις προσφορές τους στη “μάχη” του ανταγωνισμού για τα ψυγεία τους.