Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού που επικρατούν και να δουν τους ετήσιους τζίρους τους να αυξάνονται, οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ του εξωτερικού επιδιώκουν να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό με ποικίλους τρόπους. Τον τελευταίο καιρό, η γενικότερη τάση δίνει έμφαση στην πολυτέλεια, αφού όλο και πιο εντυπωσιακές επιχειρηματικές ιδέες βγαίνουν στο προσκήνιο “ποτίζοντας”, πολλές φορές τους πελάτες ακόμα και… σαμπάνια!
Προκειμένου να ανταγωνιστούν τους κολοσσούς του κλάδου Lidl και Aldi, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Γερμανίας Edeka και Rewe, επενδύουν πλέον συστηματικά σε καταστήματα πολυτελείας. Πολλά από αυτά επιχειρούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με καφετέριες, εστιατόρια και θεαματικές ζωντανές παρασκευές, όπως το ζύμωμα του ψωμιού και η επεξεργασία του καπνιστού ψαριού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του DW, ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα καταστήματος πολυτελείας είναι το νέο κατάστημα Edeka στο Ντίσελντορφ, το οποίο εκτείνεται σε έκταση 10.000 τμ. και παρέχει στους επισκέπτες πάνω από 65.000 προϊόντα. Το αξιοσημείωτο γεγονός όμως είναι πως το σούπερ μάρκετ διαθέτει μπαρ σαμπάνιας με 120 διαφορετικά είδη του ακριβού οινοπνευματώδους, δική του μονάδα παραγωγής πραλίνας και σοκολάτας, ένα μεγάλο εστιατόριο για χορτοφάγους, ένα εστιατόριο που ειδικεύεται στο πανάκριβο ιαπωνικό κρέας kobe και ένα ιταλικό αρτοποιείο. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκατομμυρίων, που έχει ως βασικό στόχο να χτυπήσει τον ιντερνετικό γίγαντα Amazon αλλά και τις εταιρείες διανομής, όπως το Lieferando, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια να φέρουν σε δύσκολη θέση πολλά παραδοσιακά σούπερ μάρκετ.
Εξάλλου και οι πρωταγωνιστές του κλάδου στη Γερμανία, Aldi και Lidl, έχουν εκσυγχρονίσει σε μεγάλο βαθμό τα καταστήματά τους, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος με τεράστια γκάμα προϊόντων φρέσκων και επώνυμων και εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, που δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν όλες τις αγορές που χρειάζονται στο ίδιο κατάστημα, ασκώντας μεγάλη πίεση στις υπόλοιπες αλυσίδες.
Την κατάσταση εντείνει ακόμα περισσότερο και η πίεση του ηλεκτρονικού εμπορίου, που μπορεί να μην έχει μεγάλη θέση προς το παρόν στο εμπόριο τροφίμων, όμως μελλοντικά αναμένεται να κερδίσει έδαφος και να δημιουργήσει πρόβλημα στα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ.