Στα 4,5 τρισ. ευρώ οι πωλήσεις των “μεγάλων” του λιανεμπορίου.
Στοο ποσό των 4,53 τρισ. δολ. ανήλθαν οι πωλήσεις των 250 κορυφαίων εκπροσώπων του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως για το 2017, σημειώνοντας αύξηση 5,7%, σε σχέση με το 2016, όπως αναφέρει η νέα έκθεση της Deloitte, Global Powers of Retailing.
Πιο συγκεκριμένα, οι δέκα κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως συνεισέφεραν με μερίδιο 31,6% στις συνολικές πωλήσεις των 250 κορυφαίων εκπροσώπων, τη στιγμή που οι εταιρείες που απαρτίζουν την πρώτη τριάδα της λίστας διατήρησαν τις θέσεις τους στην κορυφή του Top 10. Η ανάπτυξη της πρώτης δεκάδας των retailers σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, άγγιξε για το 2017 το 6,1%, μεγαλύτερο κατά 0,4% σε σχέση με το 5,7% του Top 250.
Παράλληλα, μικρή κάμψη παρατηρείται στο ποσοστό του καθαρού κέρδους για τους εκπροσώπους της πρώτης δεκάδας των λιανοπωλητών (2%), το οποίο εμφανίζεται μικρότερο του 2.3% που παρουσιάζει συνολικά το Top 250. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό συμβαίνει λόγω του ότι οι περισσότεροι εκπρόσωποι του Top 10, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), του οποίου τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται κάτω από σημαντική πίεση, κυρίως λόγω της αύξησης στα κόστη, της μείωσης των τιμών λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού, καθώς και της ανάγκης για συνεχείς επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο κλάδος των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), αποτελεί βασικό παράγοντα των μετρήσεων, καθώς εκπροσωπείται από 138 εταιρείες, αριθμός που αποτελεί το 55.2% του Top 250, ενώ παράλληλα αντιπροσωπεύει το 66.2% των συνολικών πωλήσεων της λίστας. Παρότι ο FMCG κλάδος συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις του Top 250, το καθαρό περιθώριο κέρδους για τον κλάδο είναι το μικρότερο της λίστας, φτάνοντας μόλις το 1,6%.
Σύμφωνα με τον κ. Πάρι Ευθυμιάδη, Retail Market Delegate της Deloitte στην Ελλάδα, «στο Top 10 του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως εξακολουθούν να κυριαρχούν αμερικανικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Amazon η οποία ανέβηκε στην 4η θέση, και με μόνη εξαίρεση 2 ευρωπαϊκές εταιρείες με έδρα τη Γερμανία». Παράλληλα επισημαίνει ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης: «3 από τις 4 εταιρείες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως επικεντρώνονται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων παρατηρείται και στον κλάδο της λιανικής στην Ελλάδα».