Επαρκή  τα αγαθά στα σούπερ μάρκετ

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) στην Ελλάδα ανήλθε σε 9,957 δισ. ευρώ κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σύγκριση με τα 9,623 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2023, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circana (πρώην IRI).

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, φθάνοντας το 26,7% του συνολικού τζίρου (συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων της Lidl Hellas) έναντι 25,2% το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση 5,5%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,8%. Στα τρόφιμα, το μερίδιο των PL έφτασε στο 27,4% από 26,7%, ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς ήταν 19,9% και στα είδη νοικοκυριού 25,7%.

Παράλληλα, παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα στις προσφορές των σούπερ μάρκετ, κυρίως σε τρόφιμα και προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στα τρόφιμα, το ποσοστό του τζίρου από προωθητικές ενέργειες αυξήθηκε από 24,9% σε 25,3%, ενώ στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από 25,7% σε 26,5%. Συνολικά, ο τζίρος από προωθητικές ενέργειες αυξήθηκε κατά 25,6%.

Ανάμεσα στις βασικές κατηγορίες προϊόντων, η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5% στα συσκευασμένα τρόφιμα, 0,3% στα απορρυπαντικά και καθαριστικά, ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμεινε σταθερή. Οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 3,7% στα συσκευασμένα τρόφιμα, 3,8% στα είδη υγιεινής και ομορφιάς και 2,5% στα απορρυπαντικά.

Στις 11 βασικές κατηγορίες προϊόντων, ο τζίρος αυξήθηκε σε συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), σνακ (3,6%), γαλακτοκομικά (4,6%), κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), υλικά μαγειρικής (4,6%), μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), αλκοολούχα ποτά (7,2%), προϊόντα φροντίδας και ομορφιάς (3,9%) και απορρυπαντικά (0,9%). Αντίθετα, μειώσεις καταγράφηκαν στα είδη ατομικής υγιεινής (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).

Όσον αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια, υπήρξε αύξηση σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, με αξιοσημείωτες αυξήσεις στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα αλκοολούχα ποτά (7,6%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (6%).

Οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.), όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να φτάνει το 11,9% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ. Στα μεγάλα καταστήματα (πάνω από 2.500 τ.μ.), ο τζίρος αυξήθηκε κατά 4,4% (μερίδιο 11,5%), ενώ στα μεσαία καταστήματα (400-1.000 τ.μ.) η αύξηση ήταν 2,3% (μερίδιο 33,1%). Στα καταστήματα μεγέθους 1.000-2.500 τ.μ. σημειώθηκε αύξηση 3,5%, τα οποία κάλυψαν το 43,5% του συνολικού τζίρου.