Η ξαφνική “εκτόξευση” των online πωλήσεων έφερε και τα πρώτα e-shop στην κατηγορία του μίνι μάρκετ και των ψιλικών στην Ελλάδα. Μέχρι πρότινος μόνο γνωστές “αλυσίδες” της αγοράς, όπως τα “Kiosky’s” και τα “Mini Stop” διέθεταν σχετικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, αλλά πλέον η εικόνα έχει αλλάξει.
Στο διαδίκτυο έχουν κάνει την εμφάνισή τους και e-shop από επαγγελματίες του μίνι μάρκετ. Το e-psilika.online λειτουργεί από τις αρχές του 2021, το minimarket24.gr, είναι έτοιμο να βγει στην αγορά, ως επόμενο “βήμα” από την αύξηση των πωλήσεών του, μέσω της πλατφόρμας του e-food, ενώ εδώ και μερικούς μήνες βρίσκεται στον “αέρα” και το Central Mini Market στη Θεσσαλονίκη. Το μπάτζετ είναι φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής και σε αυτή την περίπτωση, αλλά από την άλλη, τα μίνι μάρκετ διαθέτουν και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τις online πωλήσεις σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ. Κι αυτό έχει να κάνει με τον αριθμό των κωδικών τους στα ράφια. Ακόμη και οι επενδύσεις εκατομμυρίων από τις μεγάλες “αλυσίδες” της χώρας στα e-shop τους, ακόμη δεν τους έχει αποφέρει κάποιο ιδιαίτερο κέρδος και μάλιστα πολλές εξ αυτών έκαναν λόγο για ζημιές. Ο λόγος είναι ότι το εσωτερικό τους κόστος για το picking, την διαλογή και τη συγκέντρωση δηλαδή των προϊόντων είναι πολύ ακριβή. Αντίθετα, τα μίνι μάρκετ είναι πολύ διαχειρίσημα και η λειτουργία ενός e-shop είναι λιγότερο κοστοβόρα. Σίγουρα πάντως θα χρειαστεί ένας επιπλέον υπάλληλος αν οι online πωλήσεις αποδώσουν, ενώ το κόστος για την κατασκευή ενός e-shop αυτή της κατηγορίας, υπολογίζεται από περίπου 1.000 ευρώ έως και 5.000 ευρώ.