Στα περσινά επίπεδα το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού.
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι διαμορφώνεται το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΣΕΕ που εκτιμά ότι η ραγδαία άνοδος της τιμής των οπωροκηπευτικών, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών των τελευταίων μηνών αντισταθμίστηκε από τις φθηνότερες, σε σχέση με πέρυσι, τιμές των κρεατικών.
Από την έρευνα της Συνομοσπονδίας προκύπτει ότι το κόστος ενός τυπικού πασχαλινού τραπεζιού 6-8 ατόμων για το 2019 κυμαίνεται στα 93,0 ευρώ έναντι 92,7 ευρώ το 2018, καταγράφοντας οριακή αύξηση κατά 0,3%.
Ειδικότερα, βάσει των δειγματοληπτικών ελέγχων που διενεργήθηκαν στην Κεντρική Αγορά Αθηνών (Βαρβάκειος), η υποχώρηση των τιμών του αρνιού και του κατσικιού (-3,2% και -6,0%), απορρόφησε την αύξηση της τιμής του κοτόπουλου (+9,0%), με αποτέλεσμα τη μεσοσταθμική υποχώρηση της τιμής των κρεατικών κατά 2,7%.
Στα οπωροκηπευτικά προϊόντα καταγράφεται μεσοσταθμική αύξηση περίπου 28% η οποία αποδίδεται στις, αντίξοες καιρικές συνθήκες. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κόστους για το καταναλωτικό κοινό παρατηρήθηκε στο λάχανο (+134,4%), στα ξερά κρεμμύδια (+93,3%) και στην πατάτα (+53,7%), ενώ τα φρούτα (μήλα & πορτοκάλια) κατέγραψαν μηδενικές ή οριακά χαμηλότερες μεταβολές.
Όσον αφορά στα προϊόντα super market που πλαισιώνουν το πασχαλινό τραπέζι, η μεσοσταθμική αύξηση οριοθετείται σε επίπεδα χαμηλότερα του 1,0% (+0,9%), με τις καταγραφείσες τάσεις να είναι μεικτές, χωρίς να σημειώνονται αξιόλογες ανοδικές ή πτωτικές μεταβολές
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας επισημαίνει ότι «η υποτονική μέχρι στιγμής ζήτηση για προϊόντα κρέατος έχει κρατήσει χαμηλά το επίπεδο των τιμών τους, τάση η οποία αναμένεται να διαφοροποιηθεί τόσο όσο πλησιάζουμε στο τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας όσο και εξαιτίας της καταβολής του Δώρου Πάσχα στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Προτεραιότητα του εμπορικού κόσμου, δεδομένης της περιορισμένης διάρκειας της εορταστικής πασχαλινής περιόδου αλλά και της δυσκολίας διάθεσης σημαντικού μέρους του εισοδήματός του καταναλωτικού κοινού στην πραγματική οικονομία, αποτελεί η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των αναγκών των πελατών μας».