Σταθερή άνοδος στις πωλήσεις γαλακτοκομικών.
Ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων, που κατέχει κυρίαρχη θέση στην εγχώρια βιομηχανία τροφίμων και αποτελεί σημαντικό κανάλι και για τη μικρή λιανική, αναλύθηκε σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat, με τις πωλήσεις να καταγράφουν ήπια άνοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα γαλακτοκομικά συνιστούν έναν εξαιρετικά ανθεκτικό κλάδο, δεδομένου ότι εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών. Επιπλέον, πολλές εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση του παραγωγικού τους εξοπλισμού, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες.
Αναμφίβολα, η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών. Οι βασικότεροι λόγοι που συνέβαλαν στη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάρρευση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος.
Ωστόσο, το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει μία σταθερότητα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, η οποία φαίνεται να συνεχίζει και το 2019. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ – συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Lidl – ανήλθε στα 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το 2017. Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλά περισσότερα, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις σε χώρους εστίασης, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης, όπως τα μίνι μάρκετ. Για το λόγο αυτό, αρκετές βιομηχανίες τροφίμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διευρύνουν την προϊόντική τους βάση, εισχωρώντας στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.