Στη

Ο φετινός τζίρος της Black Friday αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΕΣΑ).

 Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021, στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο, δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

Ο τρόπος πωλήσεων επανέρχεται και πάλι σε “Phygital”, δηλαδή υβριδικός με φυσικές και ηλεκτρονικές αγορές, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Φαίνεται πως οι 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις ελκυστικές τιμές, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες λίγο πριν τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών. Οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον για τον λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές. Οι αυξήσεις στη λιανική δείχνουν συγκρατημένες, παρά το γεγονός πως οι ανατιμήσεις στις τιμές κυμαίνονται στο 16% για μεταλλικά προϊόντα, 14% για ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, 10% για βιομηχανικά, 7% για κλωστοϋφαντουργικά, 6% για πλαστικά, 4% για προϊόντα ξύλου και 2% σε φαρμακευτικά είδη. Οι αυξήσεις που όμως «κακοφαίνονται» περισσότερο στα νοικοκυριά είναι στα τρόφιμα και τα καύσιμα.

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι, οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Οι 8 στους 10 θα ήθελαν “black friday τιμές” και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προ επιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές. Οι 4 στους 10 κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με “digital” αγορές. Οι 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια. Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown. Τέλος, 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και τον αποτρέπει να επισκεφτεί εμπορικό κατάστημα.