Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, που έφεραν τα “πάνω κάτω” στην αγορά, τον τελευταίο μήνα οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής βλέπουν το κόστος της ενέργειας να “εκτοξεύεται”, τις τιμές των προϊόντων να “καλπάζουν” και τους πελάτες τους να εμφανίζονται στις αγορές τους πιο συγκρατημένοι από ποτέ.

Πρόκειται για μια λογική συνέπεια της γενικότερης κατάστασης, καθώς οι συνεχείς ανατιμήσεις και οι “φουσκωμένοι” λογαριασμοί, έχουν αναγκάσει το αγοραστικό κοινό να περιοριστεί στα απαραίτητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων ξεπερνούν το 15% και δεν αφορούν πλέον μόνο το ηλιέλαιο ή το αλεύρι. Αυξήσεις “φωτιά” παρατηρούνται επίσης στις τιμές των ζυμαρικών, στα χαρτιά υγείας, στο τυρί και στις βρεφικές κρέμες.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν ριχθεί, για ακόμα μια φορά, στο κυνήγι των προσφορών και των εκπτώσεων, αφού οι μεταβολές στις τιμές είναι πλέον εβδομαδιαίες.