Στο “κόκκινο” οι πιστωτικές μετά τις εορταστικές αγορές.
Την εορταστική περίοδο αναμένουν με ανυπομονησία όλο το χρόνο πολυάριθμες επιχειρήσεις, προκειμένου να δουν τους τζίρους τους να ανεβαίνουν είτε από τις προμήθειες για τα εορταστικά τραπέζια είτε από την αγορά δώρων, που παρουσιάζεται αυξημένη πριν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Πολλοί είναι αυτοί όμως που στη διάρκεια των Χριστουγέννων, πιέζονται οικονομικά. Η τράπεζα ING αναφέρει ότι, σε όλη την Ευρώπη, ένας στους δέκα δανείζεται ή χρεώνει την πιστωτική του κάρτα για να ανταποκριθεί στις εορταστικές δαπάνες, ενώ τα 2/5 αισθάνονται πίεση να ξοδεύουν τα Χριστούγεννα περισσότερα χρήματα από ό,τι θέλουν.
Σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 1/5 των ανθρώπων δηλώνουν ότι χρεώνονται για να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ενώ στο Λουξεμβούργο το ίδιο λένε 3% των καταναλωτών. Στις ΗΠΑ, 22% δημιουργούν χρέη τα Χριστούγεννα και στην Αυστραλία 14%. Ωστόσο, 40% των ανθρώπων λένε ότι τα Χριστούγεννα είναι η μοναδική φορά που ξοδεύουν χρήματα χωρίς να ανησυχούν γι’ αυτό. Στο μεταξύ, σχεδόν δύο στους δέκα Βρετανούς λένε ότι συνυπολογίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όταν επιλέγουν δώρα και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να δίνουν λιγότερα δώρα ή να κατασκευάζουν δικά τους. Αλλά μια έρευνα για τον κατασκευαστή συσκευασιών Raja, βρήκε ότι σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες λένε ότι θα αγόραζαν το τέλειο δώρο ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις στον πλανήτη. Πρωταθλητές στις αγορές χριστουγεννιάτικων δώρων αναδεικνύονται οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, καθώς σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ που επικαλείται δημοσκοπήσεις της Gallup, θα ξοδέψουν φέτος περισσότερα από 1 τρισ. δολ., ή 942 δολ. κατά μέσον όρο ο καθένας- 57 δολ. περισσότερα από πέρυσι. Περίπου 150 δισ. δολ. θα δαπανηθούν σε online αγορές.