Στο “κόκκινο” ο ανταγωνισμός για τα ελληνικά ψάρια.
Η αύξηση των εξαγωγών και η υλοποίηση παραγωγικών επενδύσεων ύψους 97 εκατ. σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά έντονου ανταγωνισμού, καθώς και η δημιουργία της εθνικής ταυτότητας για το ελληνικό προϊόν «Fish From Greece», αποτελούν τις σημαντικότερες εξελίξεις του κλάδου, όπως καταγράφονται στην 5η ετήσια απολογιστική έκθεση του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών.
Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις τσιπούρας και λαβρακιού ανήλθαν το 2018 σε 106.500 τόνους αξίας 502 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση ως προς τον όγκο πωλήσεων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χωρίς ωστόσο αυτή η τάση να ακολουθήσει και την αξία πωλήσεων, η οποία παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη λόγω της πίεσης που δέχτηκαν οι τιμές και για τα δύο είδη. Το 79% των πωλήσεων (87.155 τόνοι) αξίας σχεδόν 400 εκ. ευρώ διατέθηκε σε 32 χώρες και το υπόλοιπο στην εγχώρια αγορά. Οι κυριότερες αγορές παραμένουν παραδοσιακά η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία, όπου και οι τρείς μαζί απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής (59% το 2018). Ενδιαφέρουσα εξέλιξη ωστόσο αποτελεί και η σημαντική αύξηση της εμπορίας τουρκικών ψαριών στην Ε.Ε. μέσω της Ελλάδας, γεγονός που αποδεικνύει την αξιοποίηση του δικτύου διανομής που έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα από τον κύριο ανταγωνιστή της.