Τα παιχνίδια είναι μία κατηγορία προϊόντων με υψηλή ζήτηση στα καταστήματα της μικρής λιανικής, ειδικά σε ό,τι αφορά τις φθηνές επιλογές που κυκλοφορούν στην αγορά, όπως οι δωροσακούλες.
Οι πωλήσεις τους μπορούν να αυξηθούν μάλιστα, με τη σωστή τοποθέτηση των παιχνιδιών μέσα σε ένα κατάστημα, αφού υπάρχουν μια σειρά από “κανόνες” για την ανάδειξή τους και την αγορά τους από τους καταναλωτές.
Τα παιχνίδια απευθύνονται κυρίως στους γονείς και τα ίδια τα παιδιά, τα οποία μπορούν ακόμη και να οδηγήσουν τους πελάτες στο κατάστημα, για να τα αγοράσουν. Ως εκ τούτου, υπάρχουν και σχετικά στρατηγικά σημεία για την τοποθέτησή τους, όπως τα εξής:
– Μπροστά στο ταμείο
Το Point of Sale αφορά ειδικά τέτοιες περιπτώσεις. Τα παιχνίδια που είναι μικρά και οικονομικά, ευνοούνται από την τοποθέτησή τους, δίπλα στο ταμείο. Εκεί οι πελάτες, ειδικά τα παιδιά, τα βλέπουν καθώς περιμένουν να πληρώσουν οι γονείς και αυξάνουν τις πιθανότητες μιας αυθόρμητης αγοράς. Αυτή η θέση είναι ιδανική για παιχνίδια χαμηλού κόστους, όπως συλλεκτικές κάρτες, μικρά αυτοκινητάκια, ή φιγούρες.
– Σε χαμηλά ράφια
Το Eye-level rule εφαρμόζεται απόλυτα εδώ. Τα παιχνίδια που τοποθετούνται σε ράφια χαμηλού ύψους, ώστε να βρίσκονται στο ύψος των ματιών των παιδιών, κερδίζουν πολύ πιο εύκολα το βλέμμα τους. Αυτό αυξάνει προφανώς, την πιθανότητα να τα προσέξουν και να ζητήσουν από τους γονείς τους να τα αγοράσουν.
– Κοντά σε σνακ και γλυκά
Για να προσέξουν τα παιχνίδια τα παιδιά όμως, θα πρέπει να βρίσκονται και σε μέρη τα οποία θα επισκεφθούν μέσα στο κατάστημα. Η τοποθέτησή τους έτσι, δίπλα σε σνακ και γλυκά που απευθύνονται σε αυτά, είναι πιο εύκολο να κερδίσουν την προσοχή τους και να οδηγήσουν στην αγορά τους.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, υπάρχουν και τα συνδυαστικά προϊόντα, όπως τα αυγά Kinder και άλλα γλυκίσματα με παιχνίδια, που αποτελούν μία λύση 2 σε 1 για τους γονείς.
– Δίπλα σε παιδικά προϊόντα
Στην ίδια λογική, εξίσου κατάλληλη είναι και η τοποθέτηση των παιχνιδιών κοντά σε προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά, όπως παιδικά τρόφιμα, γάλατα, ή προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Με αυτό τον τρόπο, ενισχύεται η συνάφεια και αυξάνεται η πιθανότητα αγοράς, από τους γονείς και όποιον άλλο πάει στο ράφι για να γοράσει παιδικά προϊόντα.
– Στη βιτρίνα ή σε εξωτερικό χώρο.
Η καλύτερη δυνατή επιλογή πάντως, για την τοποθέτηση παιχνιδιών σε ένα μίνι μάρκετ ή ένα κατάστημα ψιλικών είναι η βιτρίνα ή ο εξωτερικός χώρος αν υπάρχει. Ειδικά αν το μαγαζί βρίσκεται κοντά σε πλατεία, σχολείο ή δρόμο που διασχίζουν ή παίζουν παιδιά, η επιλογή είναι ξεκάθαρη.
Κι αυτό γιατί ένα παιχνίδι μπορεί να τραβήξει την προσοχή των παιδιών που περνούν έξω από το κατάστημα και να “εκτοξεύσει” τις πιθανότητες αγοράς. Ταυτόχρονα δημιουργείται και το διπλό όφελος, καθώς με αυτό τον τρόπο προσελκύεται ένας πελάτης να εισέλθει στο κατάστημα.
– Σε ειδικά displays
Η τοποθέτηση ειδικών displays και προωθητικών σημείων μέσα σε ένα κατάστημα, θεωρείται πάντα μία καλή πρακτική, η οποία συνδυάζεται εξαιρετικά και με τα παιχνίδια. Με δεδομένη και τη χαμηλή τιμή στους περισσότερους κωδικούς της κατηγορίας, η ανάδειξή τους μπορεί να οδηγήσει εύκολα σε παρορμητικές αγορές σε ένα μίνι μάρκετ.