Στροφή στα… λαχανικά για τα ζαχαρώδη προϊόντα.
Μια από τις κατηγορίες ζωτικής σημασίας για τον ιδιοκτήτη καταστήματος μικρής λιανικής είναι χωρίς αμφιβολία αυτή των ζαχαρωδών. Τσίχλες, καραμέλες και τα συναφή αποτελούν προϊόντα με περιθώριο κέρδους για τον επαγγελματία, τα οποία μάλιστα κυκλοφορούν και σε μια τεράστια γκάμα για όλες τις ηλικίες.
Η κατηγορία των ζαχαρωδών όμως δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από τις γενικότερες αλλαγές, που παρατηρούνται στο λιανεμπόριο τροφίμων και ποτών. Χαρακτηριστικό γνώρισμα και για το κανάλι των ζαχαρωδών είναι η προσπάθεια των εταιρειών να ανανεώνουν συνεχώς την γκάμα των προϊόντων τους, ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις. Τα καταναλωτικά πρότυπα κι οι αγοραστικές συνήθειες, όσον αφορά τη βιομηχανία των τροφίμων, έχουν μεταβάλει και τα ζαχαρώδη προϊόντα, αφού η απαίτηση των καταναλωτών για πιο υγιεινές επιλογές και νέες προτάσεις αναγκάζει τις εταιρείες του χώρου να επαναπροσδιορίζουν το προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο. Νέες γεύσεις, υγιεινές εναλλακτικές, πρακτικές συσκευασίες και βιωσιμότητα μεταβάλλουν ήδη τον χάρτη των ζαχαρωδών στο εξωτερικό, με τις σύγχρονες τάσεις να εισέρχονται σταδιακά και στην εγχώρια αγορά.
Παγκόσμια κινήματα, όπως αυτό του βιγκανισμού, ασκούν μεγάλη επίδραση στην γκάμα των μεγάλων εταιρειών, φέρνοντας στο επίκεντρο υγιεινές επιλογές, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά στις τσίχλες και τις καραμέλες. Παράλληλα, οι σύγχρονοι καταναλωτές, με πρωταγωνιστές τους millennials, παγκοσμίως, προτιμούν brands που χρησιμοποιούν συσκευασίες από οικολογικά, ανακυκλώσιμα ή βιοδιασπώμενα υλικά, προκειμένου να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον. Την ίδια στιγμή, η ζάχαρη φαίνεται να χάνει συνεχώς έδαφος σε προϊόντα που για δεκαετίες ήταν ταυτισμένα μαζί της.