Πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε το 14ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με θέμα Intelligent Retail for Smart Shoppers, στο οποίο παρευρέθηκαν πάνω από 300 στελέχη της αγοράς, από γνωστές αλυσίδες, αλλά και προμηθευτικές εταιρείες, ακαδημαϊκοί και στελέχη επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών στον κλάδο του εμπορίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης αφορούσε τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς και των διαδοχικών πολύπλευρων εξωγενών κρίσεων και των συνεπειών τους στο εμπόριο και την οικονομία.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος στα αποτελέσματα των προσπαθειών της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της εισαγόμενης ακρίβειας, τόνισε: «Κάνουμε μεγάλες και διαρκείς προσπάθειες ώστε να διασφαλίσουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές για τα ελληνικά νοικοκυριά, οι οποίες αποδίδουν. Ήδη τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» έφτασαν τα 1.100. Η αγορά αγκάλιασε το συγκεκριμένο μέτρο το οποίο στηρίζει τους καταναλωτές, τονώνει τον υγιή ανταγωνισμό και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».
Αυτό που παρουσίασε το μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον είναι ότι οι αυξήσεις στις τιμές αναμένεται να συνεχιστούν και το 2024 αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Δήμητρα Κατσίπη, Sales Director της Circana στο πλαίσιο του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ. Η ίδια επισήμανε τη χρονική υστέρηση που εμφάνισε η άνοδος του πληθωρισμού στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Η εταιρεία προβλέπει ανατιμήσεις της τάξης του 4,5% στην κατηγορία των FMCG προϊόντων από 7,3% φέτος.