Η πανδημία έχει εκτοξεύσει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών πλέον αποφεύγει τα φυσικά καταστήματα και προτιμά να ψωνίζει από το κινητό του. Όπως έδειξαν πρόσφατα στοιχεία, ψηλά στις προτιμήσεις παίζουν τα επώνυμα προϊόντα έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθότι το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.

Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που προτιμούν οι καταναλωτές να αγοράζουν online, τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά. 

Τα στοιχεία της Convert Group έδειξαν επίσης πως το μέσο ηλεκτρονικό “καλάθι του νοικοκυριού” μειώθηκε σε αξία από τα €100 στην αρχή του χρόνου στα €80 στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά, οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες. Επίσης οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία.