Αρκετές… ανατροπές καταγράφουν οι πρόσφατες έρευνες σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών, αφού ο πληθωρισμός έχει φέρει τα πάνω κάτω σε σούπερ και μίνι μάρκετ.
Το τελευταίο διάστημα αύξηση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε σε κατηγορίες όπως τα μη αλκοολούχα ποτά, τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, τα είδη ατομικής υγιεινής, τα σνακς και τα γαλακτοκομικά, ενώ μείωση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα, στα κατεψυγμένα τρόφιμα, στα απορρυπαντικά και στα λοιπά είδη νοικοκυριού.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι οι καταναλωτές φαίνεται πως εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Circana (πρώην IRI), στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,6%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 11,6%. Στα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,6%. Τέλος, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.