Περιφέρεια – Αθήνα 1-0…
Οι πρώτες επιχειρήσεις που εντοπίσαμε στο Facebook είχαν συγκεντρώσει μικρό αριθμό χρηστών. Κοινώς, ήταν λίγοι οι χρήστες που είχαν κάνει like κι ακολουθούσαν τη σελίδα του μίνι μάρκετ στο διαδίκτυο -μιλάμε για 70, 150 άντε 300 like το πολύ. Συνομιλώντας με τους επιχειρηματίες, μας είπαν πως δεν ήταν βέβαιοι ότι έχει προσφέρει κάτι η σελίδα που έχουν δημιουργήσει για το μίνι μάρκετ τους ή αν τους έχει φέρει πελατεία. Αυτή ήταν η εικόνα πάνω κάτω στα μίνι μάρκετ που εντοπίσαμε στην Αθήνα κι έχουν σελίδα στο Facebook.
Πάμε τώρα στην έκπληξη που προαναφέραμε, η οποία μπορεί θα ειπωθεί και με το σύντομο Περιφέρεια – Αθήνα 1-0. Βρήκαμε δύο μίνι μάρκετ, ένα στα Τρίκαλα κι ένα στην Κορινθία, τα οποία επιβεβαίωσαν τις σκέψεις που είχαμε κι εμείς εδώ στη συντακτική ομάδα του «Mini Market & Μικρή Λιανική», σχετικά με τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση μικρής λιανικής από την παρουσία της στα social media.
Οι σελίδες των συγκεκριμένων καταστημάτων έχουν συγκεντρώσει πάνω από 2.000 like στη μία περίπτωση και σχεδόν 1.500 στην άλλη. Οι επιχειρηματίες με τους οποίους συνομιλήσαμε μας τόνισαν πως η σελίδα κι η παρουσία τους στο Facebook τους έχει βοηθήσει πολύ, καθώς τους έχει προσφέρει περισσότερη πελατεία και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό.
Τι σημαίνει προσεγμένη παρουσία
Είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν κι άλλα τέτοια επιτυχημένα παραδείγματα, καθώς εμείς αναφερόμαστε σε δύο που καταφέραμε να «αλιεύσουμε» κατά την έρευνά μας. Για να καταλάβουμε το τι σημαίνει «προσέχω και φροντίζω την παρουσία μου στο διαδίκτυο», οι ιδιοκτήτες του μίνι μάρκετ στα Τρίκαλα – τα οποία έχουν εξελιχθεί στην πιο χάι-τεκ περιοχή της χώρας, να τα λέμε και αυτά – μας δήλωσαν πως πληρώνουν υπάλληλο που «τρέχει» τη σελίδα του καταστήματος στο Facebook. Για να έχουν, δηλαδή, επαγγελματική παρουσία στο Ίντερνετ, φροντίζουν να το κάνουν και με επαγγελματικό τρόπο, και αυτό τους έχει αποδώσει τα μέγιστα. Στην περίπτωση δε της Κορινθίας, ο ιδιοκτήτης προσωπικά έχει μεράκι με τα premium κι υψηλής ποιότητας αλκοολούχα ποτά, τα οποία γνωστοποιεί στο κοινό μέσα από τη σελίδα της επιχείρησής του.
Η αύξηση των like σε μια σελίδα δεν έρχεται απλώς με τη δημιουργία της. Το περιεχόμενο των αναρτήσεων κι ενδεχομένως η προώθηση της σελίδας στην ευρύτερη περιοχή είναι οι κινήσεις που θα κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Οι αναρτήσεις που μπορούν να κερδίσουν κοινό είναι οι προσφορές που έχει το κατάστημα σε διάφορα είδη, τα νέα προϊόντα, τα προϊόντα μικρών παραγωγών που δεν μπορεί να βρει κανείς εύκολα αλλού και ό,τι άλλο κρίνει ο καθένας χρήσιμο.
Το κόστος για τις χορηγούμενες αναρτήσεις
Για να φτάσουμε και στο θέμα των χρημάτων… γιατί για να γίνει γνωστή μια σελίδα και να ανεβούν πιο γρήγορα τα like, χρειάζονται κι οι χορηγούμενες αναρτήσεις. Μπορεί κανείς να υπολογίσει ότι για να εμφανιστεί μία ανάρτηση σε μερικές δεκάδες χιλιάδες χρήστες στην ευρύτερη περιοχή όπου βρίσκεται το μίνι μάρκετ δεν χρειάζεται να δαπανηθούν πάνω από 5 με 10 ευρώ για προώθηση 24 ωρών. Να τονίσουμε πως αυτό δεν είναι κάτι που χρειάζεται να συμβαίνει σε συχνά διαστήματα. Μία χορηγούμενη ανάρτηση τον μήνα μπορεί να αποδειχθεί αρκετή. Αν μάλιστα η σελίδα καταφέρει να συγκεντρώσει και μεγάλο αριθμό ακολούθων, οι χορηγούμενες αναρτήσεις μπορεί να γίνονται ακόμη πιο σπάνια. Αυτά βέβαια εξαρτώνται από τα αποτελέσματα που έχει η όλη προσπάθεια. Να σημειωθεί, όμως, πως θέλει χρόνο και λίγη υπομονή για να φανεί «φως».
Καταληκτικά, ένα μίνι μάρκετ δεν έχει να χάσει τίποτα, δημιουργώντας μία σελίδα στο Facebook. Είναι δωρεάν και μπορεί να γνωστοποιήσει την παρουσία της επιχείρησης σε περισσότερο κόσμο της περιοχής. Το αν θα ασχοληθεί κανείς πιο σοβαρά με το θέμα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως την περιοχή, το σημείο, την πελατεία, τα χρόνια λειτουργίας και άλλα πολλά. Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τις δύο περιπτώσεις που αναφέραμε, πρόκειται για ένα εργαλείο που, αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να κάνει τη διαφορά.