«Τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 35% τον τελευταίο χρόνο και ο Αντώνης Βεζύρογλου εξηγεί στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική, γιατί τα συσκευασμένα λαχανικά της εταιρείας έχουν μεγάλη ζήτηση στην Ελλάδα.

Του Στέλιου Ασλανίδη

«Εκτοξεύονται» οι πωλήσεις τους στα μίνι μάρκετ

Oι έτοιμες και συσκευασμένες σαλάτες αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές τάσεις τον τελευταίο καιρό σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα, με την κατηγορία να εμφανίζει διαρκώς ανοδική πορεία. Η ζήτηση αυξάνεται με έντονο ρυθμό και το brand «Τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» είναι ένα από αυτά που έχει ξεχωρίσει στην αγορά και έχει αρχίσει να καθιερώνεται και στον κλάδο της μικρής λιανικής. Στο πλαίσιο αυτό, ο Αντώνης Βεζύρογλου, μέλος της τέταρτης γενιάς της οικογενειακής επιχείρησης από την Ημαθία, μίλησε στο περιοδικό μας για την εταιρεία, αλλά και την κατηγορία της συσκευασμένης σαλάτας γενικότερα.

Πείτε μας δυο λόγια για την εταιρεία «Α. Βεζύρογλου και ΣΙΑ Ε.Ε.»

Αντώνης Βεζύρογλου: H οικογένεια Βεζύρογλου, μετράει υπερεκατονταετή παρουσία στην καλλιέργεια της ελληνικής γης, από τότε που ο Γιάγκος Βεζύρογλου -1914- μετέφερε το κτήμα του από τη Μαγνήσια της Μ. Ασίας στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, στη θέση όπου βρίσκεται και σήμερα. Από τότε εξακολουθούμε να καλλιεργούμε με όραμα τις πρωτοπόρες καλλιέργειες και την καινοτομία, που οδηγεί αποδεδειγμένα στην αειφορία. Το 2006 αποφασίσαμε ο Γιάννης και ο Αντώνης Βεζύρογλου (τρίτη και τέταρτη γενιά), να κάνουμε στροφή στο παραγωγικό μοντέλο του αγροκτήματος, δίνοντας έμφαση στις δυναμικές καλλιέργειες των κηπευτικών. Ιδρύσαμε την εταιρεία «Αντώνης Βεζύρογλου και ΣΙΑ Ε.Ε.» με στόχο να αποτελέσει μια κάθετη και ολοκληρωμένη μονάδα παραγωγής, τυποποίησης και διακίνησης φρέσκων κηπευτικών.

Οι πωλήσεις για «Τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» σημείωσαν αύξηση 35% το 2021, την ώρα που γενικότερα η κατηγορία της συσκευασμένης σαλάτας ανέβηκε κατά 20% σε σχέση με το 2020.

Το 2010 δημιουργήθηκε ο διακριτικός τίτλος «Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» και το χαρακτηριστικό λογότυπο με τον λαγό, ο οποίος «υπογράφει» τα προϊόντα και αποτελεί σύμβολο της εταιρείας μέχρι και σήμερα. Το αγρόκτημα, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, καταλαμβάνει έκταση 800 στρεμμάτων. Αποτελείται δε, από ανοιχτές καλλιέργειες, δικτυοκήπια αλλά και θερμοκήπια, ώστε να αυξάνει την παραγωγή και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων στη διάρκεια του έτους, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. «Τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» έχουν τη μεγαλύτερη σε όγκο παραγωγή φυλλωδών λαχανικών στη Βόρεια Ελλάδα και συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα αγροκτήματα ολόκληρης της χώρας. Ειδικά στην παραγωγή baby φύλλων, η εταιρεία διαθέτει τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής και τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων στην Ελλάδα. Η ετήσια παραγωγή και διακίνηση ξεπερνάει τους 3.000 τόνους.

Τι περιλαμβάνει σήμερα η γκάμα των προϊόντων σας; Διαθέτετε και vegan κωδικούς;

Α.Β.: Η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει αποκλειστικά φυλλώδη λαχανικά (baby φύλλα), τα οποία τυποποιούνται σε συσκευασίες λιανικής (100 γρ./ 150 γρ.) αλλά και σε συσκευασίες b2b (του 1 κιλού), για την αγορά του Food Service (HORECA). Προσφέρονται σε δύο υποκατηγορίες: Α: Μονολαχανικά (baby φύλλα σπανακιού / άγριας ρόκας / παντζαριού / βαλεριάνας / κόκκινης μουστάρδας / tatsoi / κόκκινης mizuna) και B: Σαλάτες (Ελληνική / Πιπεράτη / Τραγανή / Ιταλική / Kale Mix / Valeriana Mix / Super Mix). Όλα τα προϊόντα μας είναι vegan.

Πρόσφατα η εταιρεία επένδυσε σε νέο θερμοκήπιο για την αύξηση της παραγωγής. Ποιοι στόχοι εξυπηρετούνται από τη συγκεκριμένη επένδυση;

Α.Β.: Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία. Αυτό οφείλεται κυρίως στη φιλοσοφία μας, που στηρίζεται σε τρεις άξονες: Τεχνογνωσία – Τεχνολογία – Καινοτομία. Τόσο οι υλικοτεχνικές υποδομές μας όσο και οι άνθρωποί μας, συνηγορούν στην υλοποίηση του οράματός μας: στην παραγωγή προϊόντων υψηλής αξίας και ποιότητας, με στόχο την ικανοποίηση του καταναλωτή, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι επενδύσεις μας σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχιστούν. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε θερμοκήπια και σε πράσινη ενέργεια, ώστε η παραγωγή μας να ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση. Τα νέα θερμοκήπια αύξησαν την παραγωγικότητά μας κατά 30%. Στόχος για την τρέχουσα χρονιά, ένα ακόμη νέο θερμοκήπιο για επιπλέον αύξηση της παραγωγής (+20%).

Σε ποιες περιοχές της χώρας διανέμονται σήμερα τα προϊόντα σας;

Α.Β.: Τα προϊόντα μας διανέμονται πανελλαδικά, μέσω απευθείας συμφωνιών με τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, αλλά και μέσω των δύο κεντρικών αγορών (ΚΑΑ Αθήνας και ΚΑΘ Θεσσαλονίκης), που τροφοδοτούν την υπόλοιπη αγορά (λιανική στα μικρά σημεία αλλά και HORECA).

Η κατηγορία της έτοιμης σαλάτας ακολουθεί ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Επιβεβαιώνεται το γεγονός αυτό και από τις δικές σας πωλήσεις; Πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση στην Ελλάδα;

Α.Β.: Η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες με πιο υγιεινές επιλογές, αλλά και η τάση που θέλει τον σύγχρονο άνθρωπο να ετοιμάζει το γεύμα του με ποιοτικές πρώτες ύλες, οδηγούν την κατηγορία των λαχανικών σε αύξηση όγκων. Αυτό αποτυπώνεται ευκρινώς και στις πωλήσεις μας: το 2021 σημείωσαν αύξηση 35%, μεγαλύτερη δηλαδή από την αύξηση της κατηγορίας, η οποία σημείωσε άνοδο 20%, σε σχέση με το 2020.

Ποια τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα; Γιατί να προτιμήσει τα προϊόντα σας ένας επαγγελματίας του μίνι μάρκετ;

Α.Β.: Στην ουσία δεν έχουμε άμεσο ανταγωνισμό, αν σκεφτεί κανείς ότι τα υπόλοιπα προϊόντα που κυκλοφορούν αποτελούνται κυρίως από κομμένα λαχανικά (μαρούλια) κι όχι από baby φύλλα, στην καλλιέργεια και τυποποίηση των οποίων είμαστε leaders. Επιπρόσθετα, τα δικά μας προϊόντα συγκομίζονται και τυποποιούνται άμεσα χωρίς απολύτως καμία επεξεργασία, λόγω της κάθετης μονάδας που διαθέτουμε. Επειδή καλλιεργούμε οι ίδιοι τα λαχανικά είμαστε σε θέση να εφαρμόζουμε τεχνικές «ήπιας καλλιέργειας», από τον σπόρο έως και την τυποποίηση. Στην ουσία πρόκειται για μια σειρά από ενέργειες και διαδικασίες, που εξασφαλίζουν ένα τέλειο προϊόν, στις καλύτερες δυνατές συνθήκες, με τη μικρότερη επιβάρυνση (τόσο στο φυτό όσο και στο τελικό προϊόν) από εξωγενείς παράγοντες. Η διαδικασία από το χωράφι στο ράφι είναι για εμάς καθημερινή πρακτική. Επιπρόσθετα, τα baby φύλλα εκτός της μεγάλης θρεπτικής αξίας τους, έχουν και μεγαλύτερη διατηρησιμότητα, ενώ και οι συνδυασμοί τους παρουσιάζουν ποικιλία την οποία επιλέγουν όλο και περισσότεροι καταναλωτές.

Ποια τα επόμενα σχέδια της εταιρείας;

Α.Β.: Επενδύσεις σε υποδομή και εξοπλισμό με στόχο τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι επιμένουμε στην ποιότητα, με σεβασμό όμως στο περιβάλλον που μας φιλοξενεί. Ήδη, από τον Οκτώβριο του 2021, κυκλοφορούν στην αγορά νέοι κωδικοί. Βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης και τους στηρίζουμε, ώστε να εδραιωθούν.

Α. ΒΕΖΥΡΟΓΛΟΥ & ΣΙΑ 
Αλεξάνδρεια Ημαθίας, Tαχ. Θυρίδα. 5,
Σχοινάς, ΤΚ: 593 00
Τηλέφωνο: 23330 26690