Η νέα τάση στα καταστήματα της μικρής λιανικής φαίνεται ότι είναι ο συνδυασμός υπηρεσιών. Ο καφές, τα ψιλικά, το φαγητό, ο φούρνος, το κρεοπωλείο και πολλές ακόμη υπηρεσίες μπορούν θεωρητικά να συνδυαστούν και να κερδίσουν τους πελάτες, οι οποίοι κι επιλέγουν πλέον καταστήματα με βάση την ταχύτητα, η οποία κι έχει αναδειχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύγχρονη κοινωνία.

Η λογική του «όλα τα ψώνια σε ένα κατάστημα» έγινε μάλιστα και… επιτακτική ανάγκη αυτή την περίοδο του κορωνοϊού, αφού τόσο εν μέσω καραντίνας όσο και μετά από αυτή, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αποφεύγουν τις πολλές επαφές και συνδιαλλαγές στην καθημερινότητά τους. Τα «all in one» φαίνεται ότι αποτελούν το μέλλον στη μικρή λιανική και ήδη υπάρχουν παραδείγματα σχετικών καταστημάτων και στην Ελλάδα που επιβεβαιώνουν τη δυναμική των εν λόγω μοντέλων.

Το Μίνι Μάρκετ Ασβεστάς στη Λυκόβρυση είναι ένα από αυτά που έχουν στηρίξει την επιτυχία τους στον συνδυασμό υπηρεσιών, καθώς πρόκειται για ένα κατάστημα “3 σε 1”. Ξεκίνησε το 2001 ως οικογενειακή επιχείρηση των γονιών και πλέον έχει περάσει στη δεύτερη γενιά, έχοντας μεταβληθεί σε πολυκατάστημα, που περιλαμβάνει πια ένα μίνι μάρκετ, ένα πρατήριο άρτου κι ένα take away καφέ. «Θέλαμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον κόσμο που είχε απομακρυνθεί να έρθει ξανά στο κατάστημα. Κι η λύση που σκεφτήκαμε ήταν αυτή, στη λογική του “να μην τρέχει”, να μπορεί δηλαδή εδώ να βρει τα πάντα. Και καφέ και ψωμί και, φυσικά, τα προϊόντα του μίνι μάρκετ», εξήγησε στο περιοδικό μας ο κ. Βαγγέλης Ασβεστάς, υπερθεματίζοντας υπέρ του 3 σε 1: «Έχει σίγουρα αυξήσει κατά πολύ τον κόσμο που έρχεται στο κατάστημά μας και, μάλιστα, έχει βοηθήσει σημαντικά και τις πωλήσεις στο αρχικό κατάστημα των ψιλικών, το οποίο ακόμη και τώρα παραμένει το Νο1 στις πωλήσεις, αλλά έχει βέβαια μικρότερο κέρδος».