Ζωτικής σημασίας κατηγορία προϊόντων για τα καταστήματα της μικρής λιανικής είναι τα snacks, οι πωλήσεις των οποίων ανεβαίνουν σταθερά εν μέσω lockdown. Πολλοί είναι οι καταναλωτές, εξαιτίας της μακρόχρονης παραμονής τους στο σπίτι, θεωρούν ως μόνη διέξοδο την επίσκεψή τους στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς, προκειμένου να προμηθευτούν προϊόντα που θα τους κάνουν να αισθανθούν καλύτερα.
Αυτό επιβεβαιώνει και η δεύτερη ετήσια Έκθεσης της Mondelēz International “State of Snacking”, μια παγκόσμια έρευνα καταναλωτικών τάσεων που εξετάζει το ρόλο των snacks στη ζωή των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο. Η φετινή έκθεση αποκαλύπτει τάσεις και δεδομένα σχετικά με την αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών συνηθειών, των τάσεων των αγορών και της αυξανόμενης σημασίας της προσεκτικής κατανάλωσης σνακ στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19. Αυτή την τάση επιβεβαιώνει και η πρόσφατη έκθεση State of Snacking της Mondelēz International, που αναδεικνύει την αύξηση της κατανάλωσης snack παγκοσμίως και πως η συμπεριφορά, το συναίσθημα και οι καθημερινές συνήθειες που περιβάλλουν τα τρόφιμα αναδιαμορφώνονται από το Covid-19.
Πιο αναλυτικά,
-Σχεδόν 9 στους 10 ενήλικες παγκοσμίως (88%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν snack περισσότερο (46%) ή το ίδιο (42%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας από πριν, με τους millennials (όσοι γεννήθηκαν μετά το 1980 έως και το 2000) και εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν snack κατά τη διάρκεια των γευμάτων (70% και 67%, αντίστοιχα).
-Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες λένε ότι τα snacks ήταν «σανίδα σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της πανδημίας (52%), ειδικά οι γονείς που εργάζονται από το σπίτι (69%).
-Το snack είναι ένα αντίδοτο στη μοναξιά και ένα μέσο σύνδεσης, καθώς 3 στους 4 ενήλικες παγκοσμίως έχουν συνδεθεί με άλλους μέσω φαγητού τους τελευταίους 6 μήνες (77%), συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας σνακ από κοινού (40%), προσφέροντας ένα snack ως δώρο (31%) ή της πραγματοποίησης αγορών τροφίμων για κάποιον που δεν μπορούσε να πάει μόνος του (29%).
Οι καταναλωτές συνεχίζουν επίσης να τονίζουν τη σημασία των snacks που τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν έναν υγιέστερο τρόπο ζωής και να ενισχύουν τη ψυχική τους ευεξία:
-Το snack στο σπίτι παρέχει στους καταναλωτές περισσότερες ευκαιρίες για συνετή κατανάλωση snack, με τα δύο τρίτα (66%) των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι έχουν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο στα μεγέθη των μερίδων τους και ότι τώρα γνωρίζουν περισσότερο τα snack που χρειάζεται το σώμα τους (64%).
– Τα snacks τρέφουν επίσης το «σώμα, το μυαλό και την ψυχή τους κατά τη διάρκεια αυτών των περίεργων καιρών» (64%), με προτεραιότητα σε snacks που ενισχύουν την τόνωση (56%), και σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σημείωσαν ότι τα σνακς έδωσαν στον εαυτό τους «πολλές ωραίες στιγμές που χρειάζονταν» (65%).