Εν μέσω πανδημίας τα σούπερ μάρκετ αποτέλεσαν τους μεγάλους “νικητές” της αγοράς, καθώς είδαν τους τζίρους τους να εκτοξεύονται εις βάρος των καταστημάτων της μικρής λιανικής.  Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που έδειξαν ότι τα μικρά καταστήματα πώλησης τροφίμων, ποτών και καπνού χάνουν συνεχώς μερίδιο στις πωλήσεις τους, οι οποίες λειτουργούν υπέρ των σούπερ μάρκετ και των μεγάλων καταστημάτων.

Από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, προκύπτει ότι τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις στα μίνι μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό, σημείωσε πτώση πωλήσεων κατά 7,2%. Οι επαγγελματίες με αγωνία παρακολουθούν τις εξελίξεις ελπίζοντας σε μια σύντομη επιστροφή στην κανονικότητα, καθώς πολλές είναι οι μικρότερες επιχειρήσεις, κυρίως τα ψιλικατζίδικα, που αντιμετωπίζουν την απειλή ενός ενδεχόμενου λουκέτου. Παράλληλα, οι υπόλοιπες δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση τζίρου τον Ιανουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ήταν το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα (36,7%) και το λιανικό εμπόριο από μη ειδικευμένα καταστήματα (36,4%), ενώ αύξηση τζίρου σημείωσαν τα φαρμακευτικά είδη σε ειδικευμένα καταστήματα (9,4%).