online-supermarket

“Η αυξημένη διαφάνεια ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και μειώνει τους αντιληπτούς κινδύνους των διαδικτυακών και φυσικών αγορών, ενώ οι διαδραστικές εφαρμογές και τα συστήματα πληροφόρησης βελτιώνουν τις αγοραστικές επιλογές, προωθώντας πιο υγιεινές και οικονομικές λύσεις” συμπεραίνει πρόσφατη ανάλυση από το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών.

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

-Η Ανάλυση Επικαιρότητας ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο των τεχνολογιών καταναλωτικής πληροφόρησης και τεχνητής νοημοσύνης στις στρατηγικές τιμολόγησης των σούπερ μάρκετ επισημαίνοντας τη συμβολή τους στη μείωση των τιμών και την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά. Οι τεχνολογίες αυτές επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αγοραστικές αποφάσεις, οδηγώντας σε μείωση της διασποράς τιμών και των μέσων τιμών στην αγορά.

-Η αυξημένη διαφάνεια ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και μειώνει τους αντιληπτούς κινδύνους των διαδικτυακών και φυσικών αγορών, ενώ οι διαδραστικές εφαρμογές και τα συστήματα πληροφόρησης βελτιώνουν τις αγοραστικές επιλογές, προωθώντας πιο υγιεινές και οικονομικές λύσεις.

-Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών επιτρέπει στους καταναλωτές να σκανάρουν προϊόντα και να βρίσκουν τις καλύτερες τιμές άμεσα, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και χρήματα. Η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε την υιοθέτηση τέτοιων τεχνολογιών, με το IoT και το cloud computing να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και στη μείωση των αντιληπτών κινδύνων των ηλεκτρονικών αγορών. Οι επιχειρήσεις ανταποκρίνονται με αυξημένη διαφοροποίηση προϊόντων και τιμών, δημιουργώντας ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον που ωφελεί τους καταναλωτές μέσω χαμηλότερων τιμών και βελτιωμένης ποιότητας προϊόντων.

-Επιπλέον, η χρήση διαδραστικών συστημάτων πληροφόρησης και εφαρμογών που παρέχουν στοχευμένη ενημέρωση και σχόλια ενθαρρύνει τους καταναλωτές να κάνουν καλύτερες αγοραστικές επιλογές. Τα εργαλεία αυτά συμβάλλουν στην προώθηση πιο ασφαλών και οικονομικών αγορών, προσαρμοσμένων στις ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών.

-Συνολικά, η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις δημιουργεί ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς, προωθώντας την οικονομική αποδοτικότητα και δημιουργώντας ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η συνολική βελτίωση της αγοράς προς όφελος των καταναλωτών είναι εμφανής, καθώς οι καταναλωτές επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές, καλύτερη ποιότητα προϊόντων και αυξημένη διαφάνεια, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και την ικανοποίησή τους.