Σημαντική κατηγορία για τα καταστήματα μικρής λιανικής αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν προσαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό στο σύγχρονο διατροφικό μοντέλο, που απαιτεί πιο υγιεινές επιλογές.

Καθώς οι Έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό 18%, πραγματοποιούν επισκέψεις στα σημεία μικρής λιανικής της γειτονιάς τους σχεδόν καθημερινά και την πλειοψηφία αυτών να περνούν το κατώφλι τους τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα, είναι φυσικό το μίνι μάρκετ να αποτελεί σημαντικό κανάλι πωλήσεων και για τα γαλακτοκομικά. Στα ψυγεία των μίνι μάρκετ μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών προμηθεύεται συστηματικά όχι μόνο το γάλα της ημέρας, αλλά και πλήθος άλλων κωδικών, όπως τριμμένο τυρί, γιαούρτια χαμηλών λιπαρών, σοκολατούχα ή καινοτόμα γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λακτόζη.

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, οι γενικότερες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων και η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεάσει και των κλάδο των γαλακτοκομικών, καθώς σε πρώτο πλάνο στις πωλήσεις της μικρής λιανικής πλέον βρίσκονται τα λιγότερο “ένοχα” προϊόντα, όπως το cottage cheese. O επαγγελματίας της μικρής λιανικής, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις και ενσωματώνοντας στην επιχείρησή τα προϊόντα με αυξανόμενη ζήτηση, μπορεί να αποκομίσει σημαντικά έσοδα από τον κλάδο των γαλακτοκομικών. Κι ενώ οι πελάτες στα μίνι μάρκετ της γειτονιάς αγοράζουν επώνυμα γαλακτοκομικά προϊόντα των μεγάλων βιομηχανιών, που πρωτοστατούν στην εγχώρια αγορά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των πελατών των σούπερ μάρκετ.