Σε μια εποχή που η κυρίαρχη στρατηγική των επιχειρήσεων που επιθυμούν να κερδίσουν το δύσκολο στοίχημα του ανταγωνισμού επικεντρώνεται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στη μεγέθυνσή τους, τα μικρά καταστήματα τροφίμων παρουσιάζονται ως ένα πεδίο άσκησης για δυνατούς λύτες: από τη μία καλούνται να εξυπηρετήσουν εξειδικευμένες ανάγκες, κυρίως της περιοχής τους, και από την άλλη να αφομοιώσουν σύγχρονες τάσεις και τεχνολογίες, που απαιτούν μια άλλη προσέγγιση, αλλά και δυνατότητες, τις οποίες έχουν κυρίως οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα μικρά καταστήματα τροφίμων, είτε ως αυτόνομες επιχειρηματικές οντότητες είτε ως δραστηριότητα μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ ή ενός συνεταιρισμού, εξελίχθηκαν και στη χώρα μας στην εποχή της πανδημίας, αξιοποιώντας το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας τους, την ευκολία πρόσβασης για τον πελάτη, αλλά και την προσωπική επαφή. Στις 2 Νοεμβρίου, το κλαδικό περιοδικό σελφ σέρβις διοργανώνει για τρίτη χρονιά το Convenience Retailing Conference, ένα ψηφιακό συνέδριο που είναι αφιερωμένο στη μικρή λιανική τροφίμων, φέρνοντας στο επίκεντρο, μέσω εισηγήσεων Ελλήνων και ξένων αναλυτών και συζητήσεων σε πάνελ διαλόγου εκπροσώπων σημαντικών επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και της χονδρικής, τη σημερινή εικόνα του μικρού καταστήματος και τις νέες ιδέες που του δίνουν προοπτικές επιβίωσης και ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο του Convenience Retailing Conference, παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, ενδιαφέρουσες έρευνες, που καταγράφουν όχι μόνο την εξέλιξη του δικτύου των μικρών καταστημάτων τροφίμων, αλλά και την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για τα μικρά καταστήματα και γενικότερα για τον όρο «convenience». Από την πλευρά του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου, κ. Λευτέρης Κιοσές, θα παρουσιάσει στην ομιλία του με τίτλο «Τα πολλαπλά πρόσωπα του convenience σήμερα», στοιχεία που θα συνεισφέρουν στη διαμόρφωση εκ μέρους των συνέδρων μιας εμπεριστατωμένης άποψης για το τι σημαίνει για τον καταναλωτή ο όρος convenience, αλλά και για τις επιχειρήσεις του κλάδου, που βλέπουν πως είναι πιο ισχυρή η επιθυμία του για ευκολία στις αγορές.
Στην ερώτηση, «αυτή τη στιγμή ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής όταν ψωνίζετε τρόφιμα;», το 13% των καταναλωτών απαντά στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ τον Ιούλιο φέτος «ο χρόνος και η άνεση/η ευκολία», όταν η υγιεινή και η ασφάλεια στη διαδικασία των αγορών λαμβάνει μόνο 11%. Παρά το σημαντικό αυτό ποσοστό, η έρευνα καταγράφει την πτωτική τάση του συγκεκριμένου κριτηρίου από τον Απρίλιο του 2021, οπότε ήταν στο 17%… Αντίθετα, ανοδική πορεία έχει το ποσοστό όσων επιλέγουν με βασικό κριτήριο το κόστος των αγορών, που από 29% τον Απρίλιο σκαρφάλωσε τον Ιούλιο στο 34%, παραμένοντας στην πρώτη θέση. Το θέμα μάλιστα του κόστους στη μικρή λιανική είναι δύσκολο να αντισταθμιστεί από άλλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του μικρού καταστήματος, όπως η ευκολία (convenience).
Οι παράγοντες της μικρής λιανικής καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα τη μεγέθυνση της συγκεκριμένης πρόκλησης, καθώς και το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα συμπιέζεται συνεχώς, οι τιμές δεν δείχνουν σημάδια αποκλιμάκωσης και ο καταναλωτής ζυγίζει με μεγαλύτερη προσοχή τις αγορές του.
Αυτά και άλλα ζητήματα θα απασχολήσουν τόσο τα πάνελ διαλόγου του συνεδρίου όσο και το σύνολο των εισηγήσεων. Την Τρίτη, 2 Νοεμβρίου, παρουσιάζεται μια καλή ευκαιρία για όσους έχουν δραστηριότητα στον κλάδο και ενδιαφέρονται για την εξέλιξή του, να παρακολουθήσουν στις οθόνες τους τι δείχνουν οι έρευνες και ποια είναι η στρατηγική των επιχειρήσεών του, αλλά και να συμμετέχουν με τις ερωτήσεις τους στον προβληματισμό για το μέλλον του.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site του συνεδρίου: www.convenienceretailingconference.gr