“Τζακ Ποτ” ο τουρισμός για την αγορά εμφιαλωμένου νερού
Παγκόσμια ανάπτυξη γνωρίζει η αγορά εμφιαλωμένου νερού, με την Ελλάδα να ακολουθεί ανάλογη πορεία, εξαιτίας της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Η «κατάρρευση» των αναψυκτικών με ζάχαρη και η «στροφή» σε πιο υγιεινές επιλογές έδωσε νέα ώθηση στις κατηγορίες του εμφιαλωμένου νερού, όπως το μη ανθρακούχο νερό, το sparkling water, και τα βιταμινούχα,που κερδίζουν έδαφος μέρα με τη μέρα.
Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού από τους Έλληνες μειώθηκε σημαντικά στα χρόνια της κρίσης, χωρίς ωστόσο να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η αγορά του νερού, καθώς η «εκτίναξη» του τουρισμού αποτέλεσε τεράστιο αντιστάθμισμα, από το οποίο ωφελήθηκαν κι οι εταιρείες του κλάδου. Η αγορά των εμφιαλωμένων νερών στη χώρα μας καταγράφει απόλυτα ανοδική τάση σε όλους τους τομείς της. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η αγορά έκλεισε με άνοδο της τάξης του 5,5% για την αξία και 6,7% για τον όγκο των πωλήσεων.
Πάνω από 65 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με αρκετές εξ αυτών να έχουν αυξήσει τα τελευταία χρόνια τα μερίδιά τους, εκμεταλλευόμενες και το κενό που άφησε το κλείσιμο του εργοστασίου που παρήγε το νερό στο Λουτράκι από την Pepsico HBH.
Το νερό Ζαγόρι και το νερό Βίκος έχουν πλέον ποσοστό άνω του 20% στην αγορά, με το νερό ΚΟΡΠΗ της Nestlé να ακολουθεί, κι άλλα, όπως το νερό ΙΟΛΗ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και το νερό ΑΥΡΑ της Coca–Cola 3Ε, να βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις. Από εκεί και πέρα, όμως, υπάρχουν δεκάδες μικρότερα brands με μεγάλη δυναμική και «κυρίαρχη» παρουσία σε διάφορες περιοχές της χώρας, ειδικά στην Κρήτη και την επαρχία. Γνωστές ετικέτες, όπως Zaro’s, Νερά Κρήτης, Σέλι, Σεληνάρι, Δίρφυς, Θεόνη, Κρίνος, Ρούβας, Σαμάρια, Άθως, Υάς, Κρυστάλ και Μινόα, έχουν πλέον το δικό τους μερίδιο στην αγορά και συχνά αποτελούν και μία πολύ πιο συμφέρουσα λύση για τις επιχειρήσεις της μικρής λιανικής.