Τζίμας Παναγιώτης

Ο περιπτεράς αυτού του τεύχους είναι ο κύριος Τζίμας Παναγιώτης, ένας επιχειρηματίας που, μετά από πολλά χρόνια στον χώρο, μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία του από ένα περίπτερο με μια μικρή ιδιαιτερότητα, καθώς βρίσκεται κοντά στην παραλιακή.

Της Ελένης Σαραντάκη

Σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων από τη Λεωφόρο Συγγρού, έναν από τους πιο θορυβώδεις δρόμους του λεκανοπεδίου της Αττικής, σε ένα σημείο πλαισιωμένο από πολυάριθμες εταιρείες, νοσοκομεία και ξενοδοχεία, βρίσκεται το περίπτερο του κ. Παναγιώτη Τζίμα.

Τζίμας ΠαναγιώτηςΗ επιχείρηση επί της οδού Ζησιμοπούλου 2, στο Παλαιό Φάληρο, δραστηριοποιείται στον χώρο της μικρής λιανικής εδώ και 18 χρόνια και αποτελεί «πέρασμα» τόσο για τους πολυάριθμους εργαζομένους, που επισκέπτονται σχεδόν καθημερινά την τοποθεσία, όσο και για τους εκατοντάδες περαστικούς, που κατευθύνονται στο μετρό, αναζητούν ταξί ή περιμένουν στη στάση για κάποιο λεωφορείο.

«Δουλεύουμε καλύτερα το καλοκαίρι»

«Τους καλοκαιρινούς μήνες η κίνηση είναι αισθητά αυξημένη σε σχέση με τον χειμώνα», δήλωσε στο περιοδικό μας ο κ. Τζίμας, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου, αλλά και στην τάση των κατοίκων της πρωτεύουσας να αναζητούν μια ανάσα δροσιάς στις κοντινές παραλίες.

Πιστεύω ότι το σύστημα POS έχει βοηθήσει το επαγγελμά μας διευκολύνοντας τις αγορές, αν και σε κάποια προιόντα εκμηδενίζει το κέρδος μας.

Το περίπτερο, το οποίο βρίσκεται αρκετά κοντά στην παραλιακή, διακρίνεται για τη μεγάλη γκάμα του, δίνοντας αρκετές επιλογές στον καταναλωτή, με τα προϊόντα ψυγείου και τα ζαχαρώδη να πρωτοστατούν και να αφήνουν παραδοσιακά το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για την επιχείρηση. «Τα τσιγάρα, οι κάρτες και τα εισιτήρια έχουν ελάχιστο κέρδος για τον επαγγελματία, όμως λειτουργούν βοηθητικά, διότι ο πελάτης, μαζί με αυτά τα είδη, συνήθως αγοράζει και κάτι ακόμα από το περίπτερο»

«Θετική η συμβολή του POS»

Ο κ. Τζίμας μάς είπε την άποψή του για το ζήτημα που απασχολεί τα περισσότερα περίπτερα και μίνι μάρκετ, αυτό της πληρωμής με κάρτα μέσω POS: «Έχουμε εγκαταστήσει κι εμείς σύστημα POS και είναι στη διάθεση των πελατών μας. Πιστεύω ότι έχει βοηθήσει το επάγγελμά μας, διευκολύνοντας τις αγορές, αν και η χρήση του σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων εκμηδενίζει το δικό μας κέρδος».

«Ο κόσμος προτιμά τα ελληνικά προϊόντα»

Τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς την ενίσχυση των εγχώριων προϊόντων και τη στήριξή τους στις ελληνικές εταιρείες, σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα μπισκότα, επιβεβαίωσε ο κ. Τζίμας: «Το περίπτερό μας διαθέτει μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ξένων και ελληνικών εταιρειών. Έχω, όμως, παρατηρήσει ότι ο κόσμος προτιμά να αγοράσει ένα ελληνικό προϊόν είτε αυτό είναι κάποιο ρόφημα είτε ανήκει στην κατηγορία των snacks».

«Οι κίνδυνοι του επαγγέλματος»

Το επάγγελμα του περιπτερά δεν είναι πάντοτε εύκολο. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι επαγγελματίες έρχονται αντιμέτωποι με αξιοσημείωτα περιστατικά και σε αρκετές περιπτώσεις διακυβεύεται η προσωπική τους ασφάλεια. «Πριν δύο χρόνια έπεσα θύμα ληστείας και σίγουρα ήταν μια δύσκολη εμπειρία. Από τότε ενίσχυσα το περίπτερό μου με αντικλεπτικά συστήματα, προκειμένου να προστατευτώ ο ίδιος, αλλά και να προφυλάξω την επιχείρησή μου από τους επίδοξους κλέφτες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζίμας.