Εναλλακτικά προϊόντα αναζητούν οι σύγχρονοι καταναλωτές και στα μίνι μάρκετ, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό επιθυμεί να αλλάξει διατροφικές συνήθειες και να αποκτήσει πρόσβαση σε βιώσιμα τρόφιμα σε τιμές όμως συμφέρουσες για τον καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BEUC, η πανδημία του κορωνοϊού αλλάζει γρήγορα τη σχέση του καταναλωτικού κοινού με τα τρόφιμα, καθώς σε αρκετές χώρες, όπως και η Ελλάδα, οι καταναλωτές αγόρασαν παραπάνω φρούτα και λαχανικά και στράφηκαν σε υγιεινότερη διατροφή, αναζητώντας πιο βιώσιμες επιλογές τροφίμων. Είναι δύσκολο, βέβαια, να προβλεφθεί εάν η αύξηση της μαγειρικής στο σπίτι ή η αναζήτηση τροφών που παράγονται τοπικά θα διαρκέσει.
Οι τιμές θεωρούνται βασικό εμπόδιο, για την επιλογή βιώσιμων τροφίμων, σε όλες σχεδόν τις χώρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι κυβερνήσεις και οι ενώσεις καταναλωτών μπορούν να παίξουν ένα βασικό ρόλο, για να συνειδητοποιήσουν οι καταναλωτές ότι η βιώσιμη διατροφή δεν κοστίζει απαραίτητα περισσότερο. Όμως, πρέπει να συμβαδίζει, με αλλαγές διατροφικές, όπως η μείωση κατανάλωσης κρέατος, η μείωση απορριμμάτων, τροφίμων, η κατανάλωση νερού βρύσης και όχι εμφιαλωμένου κ.λπ.
Παρόλο που η κατανάλωση κόκκινου κρέατος, στην Ευρώπη, είναι πολύ υψηλότερη, από αυτή που συστήνεται, είναι δύσκολο, για αρκετούς καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος. Την ίδια, βέβαια, στιγμή οι περισσότεροι καταναλωτές δεν έχουν αντίρρηση να αντικαταστήσουν το κρέας με φακές, φασόλια, ή άλλα τρόφιμα, ως εναλλακτικές λύσεις για τις ζωικές πρωτεΐνες.