Οι τρεις βασικοί στόχοι που κατεγράφησαν στα έργα των επιχειρήσεων που ήδη υλοποιούν παρόμοιες πρωτοβουλίες είναι:
- Η εναρμόνιση και η βελτίωση της πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing (41%) με βάση την έξυπνη ανάλυση των καλαθιών αγορών και τη συσχέτιση με τις κάρτες πιστότητας.
- Η πληροφόρηση για σημαντικούς δείκτες απόδοσης της εταιρείας KPIs (19%) που αφορούν την αξιοποίηση δεδομένων για τις βασικές λειτουργίες των επιχειρήσεων.
- Η ανακάλυψη νέας γνώσης και συσχετισμών στα δεδομένα, κάτι που μέχρι σήμερα δεν υπάρχει (16%), και αφορά κυρίως τις αγοραστικές συμπεριφορές και τις συνδυαστικές αγορές προϊόντων που δεν είναι προφανείς.
Αυτοί οι στόχοι φαίνεται ότι εναρμονίζονται με τα οφέλη που ήδη αποκομίζουν οι επιχειρήσεις (σχήμα 3).
Το μεγαλύτερο όφελος φαίνεται ότι βρίσκεται στην καλύτερη κατανόηση και εξυπηρέτηση του πελάτη (54%), στη βελτιωμένη λήψη αποφάσεων (38%), που αφορά τις διαφορές λειτουργίες της επιχείρησης και στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (31%), τα οποία βέβαια σχετίζονται με την αύξηση των πωλήσεων (21%).
Προκειμένου όμως να αξιοποιηθούν καλύτερα τα εργαλεία αυτά, οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι χρειάζεται ενημέρωση τόσο της ανώτερης διοίκησης (54%), όσο και εν γένει της επιχείρησης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσω εξειδικευμένης εκπαίδευσης (31%), είτε μέσω της προσθήκης νέων στελεχών στην επιχείρηση (36%).
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ υπάρχουν αρκετές επιτυχημένες και πρωτοπόρες ελληνικές επιχειρήσεις που αξιοποιούν δεδομένα, 1 στους 3 συμμετέχοντες τονίζει ότι θα πρέπει να γίνει ευρέως γνωστή η ύπαρξη τους.