Η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas παρουσίασε ανάπτυξη τη διετία 2023-2024, παρότι λειτούργησε μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον με αυξημένο κόστος πρώτων υλών, ενέργειας και άλλων λειτουργικών δαπανών. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της επενδύοντας στην καινοτομία, ενισχύοντας τις προωθητικές ενέργειες και εφαρμόζοντας πολιτική συγκράτησης τιμών. Το αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών ήταν η μείωση τιμών στα ράφια για αρκετές βασικές κατηγορίες προϊόντων μέσα στο 2024.
Συγκεκριμένα, το 2023 η εταιρεία ακολούθησε στρατηγική καινοτομίας και στήριξης των προϊόντων της, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τις εκπτώσεις σε βασικά αγαθά. Ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 379,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10,7% σε σχέση με το 2022. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 16,2 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 13 εκατ. ευρώ. Κατά το 2024, οι πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς της ΕΛΑΪΣ-Unilever παρέμειναν σε ικανοποιητικό επίπεδο, με καθοριστικό ρόλο να παίζει η αυξημένη επένδυση στη διαφήμιση και η στρατηγική μείωσης τιμών, είτε άμεσα είτε μέσω προσφορών. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι μέσες τιμές στα ράφια μειώθηκαν κατά 2,9% για τα καθαριστικά, 9% για τα απορρυπαντικά, 3,5% για τα παγωτά και 5,5% για τα τρόφιμα.
Η καθυστέρηση στη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων αποδίδεται σε διαδικαστικά ζητήματα, τα οποία πλέον έχουν διευθετηθεί και οι μελλοντικές οικονομικές καταστάσεις θα δημοσιεύονται εντός προθεσμίας.
Από τον Ιανουάριο του 2025, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas λειτουργεί με το νέο μοντέλο “One Unilever”, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του έτους. Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης, η εταιρεία αποκτά αυξημένο περιφερειακό ρόλο, αναλαμβάνοντας διοικητική ευθύνη για Κύπρο, Βαλκάνια και Βαλτικές χώρες, με έδρα την Ελλάδα – μια εξέλιξη που αναγνωρίζει την επιτυχημένη της πορεία. Η νέα στρατηγική στοχεύει στη μεγαλύτερη ευελιξία, ανταγωνιστικότητα και στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών. Η νέα οργανωτική δομή έχει ήδη οριστικοποιηθεί και εφαρμόζεται.
Τέλος, η δραστηριότητα στον τομέα του παγωτού θα διαχωριστεί διεθνώς, με τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, η οποία θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια του Άμστερνταμ, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης. Η νέα εταιρεία θα έχει έδρα στο Άμστερνταμ και θα ιδρυθεί στην Ολλανδία. Ο διαχωρισμός αυτός, που αποφασίστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από διεξοδική αξιολόγηση, αποσκοπεί στην ενίσχυση της απόδοσης για τους μετόχους και στη δημιουργία συνθηκών επιτυχίας για την εταιρεία παγωτού, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.