Ξεφουσκώνουν οι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ.
Επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος και μειωμένες επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ το τελευταίο εξάμηνο παρουσιάζει πρόσφατη έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πιο αναλυτικά, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής τον Ιούνιο του 2020 διαμορφώθηκε στο -38, κυρίως λόγω των μειωμένων προσδοκιών των καταναλωτών για το προσεχές διάστημα που προκάλεσε ο Covid-19.
Παράλληλα, γίνεται φανερή και την οικονομική πίεση που δέχονται τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 27% του εισοδήματος, όσο σχεδόν και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων με 28%. Οι φόροι ακολουθούν με 15% και οι υπηρεσίες με 14%. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τάση για αγορές προϊόντων, αλλά και για πάγιους λογαριασμούς υπηρεσιών είναι αυξητική.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κύρια κατηγορία αγορών όσον αφορά τις δαπάνες είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 46% με αύξηση από 41% στην προηγούμενη μέτρηση.
Η κρίση που προκάλεσε η πανδημία αντικατοπτρίζεται και στην καθημερινότητα του κοινού, όπως καταγράφεται στον μέσο αριθμό επισκέψεων για την πραγματοποίηση λιανικών αγορών ανά έτος. Συγκεκριμένα, καταγράφεται μείωση στην πρόθεση επίσκεψης κατά 48%, από 19,2 αγοραστικά ταξίδια ανά μήνα κατά κεφαλήν σε μόλις 10,1. Τη μεγαλύτερη μείωση καταγράφει ο κλάδος της εστίασης, από 5,5 επισκέψεις σε 2,0, ενώ ο κλάδος των τροφίμων παρά τη μεγάλη μείωση από 9,9 επισκέψεις σε 5,4 παραμένει με διαφορά η πιο τακτική συνήθεια των καταναλωτών.