Η σύγχρονη τάση για προϊόντα υγιεινής διατροφής, που έχει κάνει την εμφάνισή της και στην παρασκευή των ζαχαρωδών, αποτελεί ουσιαστικά κομμάτι της αγοράς, που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια και χαρακτηρίζεται από την ετικέτα του «άνευ» ή του «χωρίς». Στις πωλήσεις του σήμερα τα προϊόντα που κυριαρχούν φέρουν το διακριτικό γνώρισμα  «χωρίς συντηρητικά», «χωρίς χρώματα» ή «χωρίς επιπλέον ζάχαρη». Πολλοί καταναλωτές αναζητούν τρόπους να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης και γι’ αυτό το λόγο η ετικέτα “χωρίς” στα ζαχαρώδη προϊόντα κερδίζει διαρκώς έδαφος, με τις βιομηχανίες να λανσάρουν συνεχώς σχετικά προϊόντα, για να προσεγγίσουν όλες τις ηλικιακές ομάδες σε συσκευασίες πολλών ή ενός τεμαχίου.

Παρά την υγειονομική κρίση, που ταλανίζει τη χώρα τον τελευταίο χρόνο και τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, μεταβάλλοντας τις αγοραστικές τους συνήθειες, τα ζαχαρώδη προϊόντα αποτελούν διαχρονικά ένα από τα πιο δυνατά “χαρτιά” για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής.

Οι τσίχλες, οι καραμέλες, τα γλειφιτζούρια και όλα τα συναφή προϊόντα παρέχουν μηνιαίως ένα αρκετά σημαντικό μερίδιο στα κέρδη τόσο των μίνι μάρκετ όσο και των περιπτέρων, παρά το γεγονός ότι οι πελάτες τα τελευταία χρόνια έχουν βάλει “φρένο” στις αυθόρμητες αγορές τους. Τα ζαχαρώδη είδη, που το μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεών τους ανήκει στη μικρή λιανική, αφήνουν σημαντικό κέρδος, διότι έχουν την ιδιομορφία να απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ παράλληλα το κόστος τους είναι χαμηλό. Η γκάμα των προϊόντων στη σύγχρονη αγορά είναι τεράστια, δίνοντας στους καταναλωτές πολυάριθμες επιλογές, ανάλογα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό των ζαχαρωδών προϊόντων είναι ότι οι παραδοσιακές ετικέτες, που στηρίζονται εδώ και χρόνια από τους καταναλωτές, συνυπάρχουν με τα καινούρια προϊόντα. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο προβαίνουν διαρκώς στο λανσάρισμα νέων κωδικών με μια τεράστια γκάμα γεύσεων, σχημάτων και αρωμάτων ή παραλλάσουν ελαφρώς τσίχλες και καραμέλες που τυγχάνουν ήδη της αποδοχής του αγοραστικού κοινού.