Oι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια και, παρά τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν πιο υγιεινά προϊόντα στην αγορά. Η νέα γενιά καταναλωτών παράλληλα επιζητά την ευκολία μαζί με τις υγιεινές επιλογές. Για το λόγο αυτό τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ έχουν αρχίσει εδώ κι αρκετό καιρό να υποδέχονται προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη, χωρίς γλουτένη, με χαμηλά λιπαρά, χωρίς συντηρητικά κ.τ.λ. Πρόκειται για ενδείξεις που προβάλλονται από τις εταιρείες, για να προσελκύουν το αγοραστικό κοινό, που δίνει μεγάλη σημασία στη διατροφή και προχωρά σε επιλεκτικές αγορές.
Εξίσου ανερχόμενη είναι όμως κι η τάση για ευκολία στο φαγητό, με την κατηγορία του Ready to Eat (RTE) ή έτοιμου φαγητού να έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει τα δεδομένα στο εξωτερικό, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα μίνι μάρκετ. Έρευνα της Nielsen στις ΗΠΑ κατέγραψε ότι το 57% των καταναλωτών επιζητά περισσότερο από καθετί στα καταστήματα της μικρής λιανικής (convenience stores) την υπηρεσία του έτοιμου φαγητού, με δεύτερη επιθυμία το made to order (βάσει παραγγελίας) με μόλις 29%. Παρόμοια είναι όμως η εικόνα και στην Ευρώπη, με το εύκολο φαγητό από το σούπερ και το μίνι μάρκετ να έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση από την «κυρίαρχη» αυτή τη στιγμή ηλικιακή ομάδα των 18-35 ετών.