Ζυθοποιίες Το Νο1 προϊόν των μίνι μάρκετ την περίοδο του καλοκαιριού βρήκε «διέξοδο» μέσα από τη μικρή λιανική κατά το διάστημα της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Παρότι κλειστά τα καταστήματα εστίασης, τουρισμού και διασκέδασης, η μπίρα κατάφερε να διατηρήσει ψηλά τις πωλήσεις της, μέσα από την αύξηση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ και τα μικρά σημεία πώλησης της γειτονιάς.
Της Ελένης Σαραντάκη
Τα μίνι μάρκετ «διέξοδος» για την πώληση μπίρας
Οι μπίρες αποτελούν ένα από τα κορυφαία προϊόντα για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής, αφού οι πωλήσεις τους είναι συχνά πολύ μεγάλες και το περιθώριο κέρδους τους ικανοποιητικό. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, οι μπίρες είναι αυτές που «ανεβάζουν» τον τζίρο ολόκληρου του καταστήματος, αφού ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λειτουργούν εν πολλοίς ως «κράχτης» αντίστοιχος των τσιγάρων, αλλά με τη διαφορά ότι έχουν και κάποιο οικονομικό όφελος για τους ίδιους τους επαγγελματίες της αγοράς.
Η «μάχη» της αγοράς, μάλιστα, με νέες μικρές ζυθοποιίες από όλη την Ελλάδα να αυξάνουν τις τοποθετήσεις τους στα ράφια των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, έχει ευνοήσει τόσο τις πωλήσεις τους, όσο και το περιθώριο κέρδους για τα καταστήματα. Με έμφαση στην επαρχία, πολλά σημεία της μικρής λιανικής έχουν αρχίσει να αυξάνουν τις ετικέτες στα ψυγεία τους, προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές και με τη «δυναμική» της εντοπιότητας των προϊόντων. Αυτό έχει ενισχύσει, όμως, και τις προσφορές από τα μεγάλα brands, στις οποίες κι αποβλέπουν πολλοί επαγγελματίες της αγοράς, για να αυξήσουν τα έσοδά τους ή να προσφέρουν στους πελάτες τους καλύτερες τιμές που θα τους «κερδίσουν» και στις υπόλοιπες αγορές τους.
Η μικρή λιανική εν μέσω κορωνοϊού «έσωσε» τις ζυθοποιίες από την… κρίση, αποτελώντας το κύριο κανάλι πωλήσεων.
Ο κορωνοϊός ενίσχυσε τις πωλήσεις μπίρας στα μίνι μάρκετ
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τεράστιες διαφορές, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς μεγάλες και μικρές ζυθοποιίες σε παγκόσμιο επίπεδο βρέθηκαν αντιμέτωπες με μια πρωτόγνωρη κατάσταση, εξαιτίας των «σκληρών» μέτρων που ελήφθησαν από τις κυβερνήσεις, όπως συνέβη και στην Ελλάδα. Η μπίρα ανήκει στα προϊόντα που επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα που επέβαλλαν οι κυβερνήσεις, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιχειρήσεις εστίασης και τις ξενοδοχειακές μονάδες που κατέβασαν ρολά. Παράλληλα, ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας ήταν οι συνεχείς ακυρώσεις όλων των μεγάλων διοργανώσεων, όπως συναυλίες, εκθέσεις, αθλητικοί αγώνες, που δίνουν συχνά την αφορμή στο καταναλωτικό κοινό να αγοράσει μπίρα.
Η κατάσταση για παράδειγμα στη Γερμανία έφερε σε αδιέξοδο πολλές μικρές ζυθοποιίες, όπως επισημαίνει η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (DBB), αφού «Οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς την τροφοδοσία εστιατορίων, πανδοχείων και συναφών επιχειρήσεων, η οποία φτάνει μέχρι και το 90% του τζίρου. Ακόμη κι ένα γαμήλιο γλέντι ή μία οικογενειακή συνεστίαση ακυρώνεται πλέον, λόγω κορωνοϊού». Στη χώρα μας από την άλλη μεριά, παρά το γεγονός ότι ο κορωνοϊός «έκλεισε» τις επιχειρήσεις κι υποχρέωσε σε καραντίνα τους πολίτες, τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα ψιλικών και τα περίπτερα που παρέμειναν ανοιχτά «έσωσαν» τις ζυθοποιίες από την κατάρρευση, αποτελώντας κύριο κανάλι πωλήσεων.
Οι Έλληνες καταναλωτές συνέχισαν να καταναλώνουν μπίρα κατ’ οίκον, χωρίς όμως να «στοκάρουν» μεγάλες ποσότητες, όπως έπραξαν τις πρώτες εβδομάδες του κορωνοϊού με άλλες κατηγορίες προϊόντων. Έτσι, οι πωλήσεις παρουσιάζονται μεν μειωμένες, αλλά μόλις κατά 11%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Nielsen. Η πτώση αυτή θεωρείται πολύ μικρή, αναλογικά με τη δραστική μείωση των σημείων πώλησης (κλειστά καφέ, εστιατόρια, μπαρ κ.τ.λ.).\